čtvrtek 8. února 2018

Cíle 2018: Hory

Ahojte, 
jak jsem slíbila tak plním. V tomhle článku se dozvíte několik z mých cílů pro rok 2018 a taky Vám chci představit moji novou lásku. 


Už v loňském roce jsem si oblíbila chození po horách. Hory mají totiž úžasnou moc. Všechny Vaše problémy zmenší do malinkých problémů a většinu z nich navíc ani na vrchol nevynesete. Většinou zůstanou všechny dole. Je to nejlevnější a nekrásnější terapie jakou znám. On sport obecně dost pomáhá srovnávat myšlenky a čistit hlavu. Na těch horách mi to jde ale teď nějak nejlépe. 

Další bonus, který sebou šlapání do kopců nese, jsou spálené kalorie. Na žádném tréninku nespálím tolik, jako při výšlapu na vrchol. 700kcal s přehledem jen po cestě nahoru (záleží jak vysoko šlapete). A to nemluvím o tom, jak dáte zabrat nohám a zadečku obzvlášť, zlepšíte o kondici a posílíte kardiovaskulárním systém.

Při posledním výšlapu jsem navíc objevila kouzlo hůlek, které trochu odlehčují práci nohám, ale zato zapojují zase vrch těla a hned se z toho stává super fullbody trénink. 

Bezdrátové sluchátka Sony - ideální způsob jak zahřát uši :)
Když jsme takhle ke konci roku šly s Haničkou za Lysou, přemýšlely jsme, jak si nastavit cíle pro další rok. Věděla jsem, že chci trávit mnohem více času na horách, ale chtělo to něco, co mě k tomu bude trochu motivovat. Jsem od přírody soutěživý člověk a nějaké cíle potřebuju ve všech oblastech života. No a co může motivovat víc, než přihlásit se na závod? Konkrétně na 87km závod přes sedm beskydských vrcholů. To už člověka donutí dostat do nohou pořádné kilometry a výškové metry. 

No a tak jsme se na začátku ledna přihlásily na B7. (A Hanča všechno mapuje tady). Vypadá to, že jsme se trochu zbláznily a vlastně jsem si vždycky říkala, že lidi co dobrovolně jdou skoro celý den a celou noc přes hory tak trochu blázni musí být. Chci si ale zkusit jaké to je. Jaké to je sáhnout si na to dno a nepřestat. Jaký pocit to je, když to dojdeš. Když víš, že jsi to zvládla, když na sebe budeš pyšná as hell. Nemáme žádné ambice na umístění nebo tak. Náš cíl je ve zdraví to dojít.

No a tak to nenecháváme náhodě a jak jen to jde, trávíme čas na horách. Mám velké štěstí, že Lysou horu mám od práce 15min autem a nebo mé nejoblíbenější místo Javorový vrch asi 25 min. Jak je najednou super bydlet tady na Ostravsku, co? :)

Lysá hora
Navíc jsem objevila výzvu pro milovníky hor 32 Beskydských vrcholů. Cílem je během roku projít 32 kopců v Beskydech, a zapisovat si to do připraveného archu. K dnešnímu dni už mám obhlídnuté čtyři - Lysou horu, Smrk, Javorový a Ostrý. A Čantoryji, ale tam je nizoučká a na seznamu tak chybí.
Přijde mi to jako skvělý způsob jak člověka donutit popřemýšlet nad tím, který kopec příště a najít tak nová hezká místa.


z Javorového
Západ slunce na Javorovém
Jsou dny, kdy se mi chce jen tak loudat po horách a kochat se přírodou. Někdy mám chuť ze sebe všechno vybít a tak jdu na příkrou sjezdovku na Javorový, což je dobrých 40min se srdcem v krku a nohama v ohni. Ale líbí se mi to hrozně. Navíc, když už šlapete na nějakou horu, je to motivační samo o sobě. Nevzdáte to, dokud nevyjdete nahoru. Ne jen proto, že tam je ten cíl, ale taky pro ty nádherné výhledy. Asi nemusím zmiňovat jak nádherné to je, když tam stoupáte, abyste viděli východ nebo západ slunce. Největší nádhera ever a to je pak i dobrá časovka, protože Vás tlačí čas :)



Že se z toho stala láska zjistíte ve chvíli, kdy se derete na vrchol a víte, že nebudete mít žádný výhled.


výhled z Velké Čantoryje


Lysá hora
Novoroční Javorový i s Kešu
Ostrý
Smrk s Haničkou
Ráda bych ještě letos vyšla Sněžku a podívala se do Tater. Hory mě prostě tak nějak fascinují. Jo a Lysou, tu jsem si předsevzala vyjít 24x za rok. Už mám za sebou tři výstupy, takže to vypadá nadějně :)

Na fitko jsem rozhodně nezanevřela. Železo je pořád mojí láskou, jen se teď snažím to všechno nějak zkombinovat. Snažím se stihnout ho třikrát do týdne, projet celé tělo se zaměřením na střed těla, které jsem poslední dobou flákala a vrací se mi to v podobě oslabených beder. Mým cílem je mít ladné a funkční tělo, už kvůli těm horám. 

Do toho všeho bych ještě ráda zařadila pravidelné běhání, ale týden má málo dnů a tak mi to výjde jen občas. Ráno ale jezdím kardio na lačno, protože to je můj nejoblíbenější začátek dne... Až začne jaro přibudou mi i brusle a já nevím kdy to všechno stihnu, takže kdybyste měli někdo nějaký vraceč času, půjčila bych si :)

Co vy a hory? Chodíte? Doufám, že případně oceníte typy na trasy po Beskydech, vhodné oblečení a pomůcky na trasy :)

Mějte se krásně, Vaše. V.


3 komentáře:

  1. Ahojky, uplne me nadchlo tve nove nasazeni :) hory miluju a na B7 budu trpet taky :D snad se nekdy na horach potkame ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Já se na hory chystám v březnu, už se nemůžu dočkat !!! ♥

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, je z něj vidět, že tě to opravdu nadchlo a nenutíš se do toho. Proto si také myslím, že tě to jen tak nepustí :). Mimochodem, jak se shání parťák na B7? Jednoho "chodiče" bych potřebovala :D Na všechny kolem je to moc dlouhé. P.

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší ♥