neděle 22. července 2012

Run, run, run!

Zdravím své milé čtenáře:)
Jak si užíváte léto? teď je počasí trošičku slabší, ale nezoufejte, dá se využít!;)

Jaký máte postoj k běhání? Já jsem vždycky se zájmem sledovala v amerických filmech, jak lidé ráno vstávají a jdou za východu slunce běhat a pak jsou krásní a nabuzení energií na celý den. Praxe ze školy je ovšem zcela jiná. Ve škole nás nutili běhat, i když jsme na to nebyli zvyklí kilometr a půl, protože tak to bylo v tabulkách a bylo třeba to oznámkovat..no a co, že na konci hodiny, jsme skoro všichni zvraceli vyčerpáním....díky této zkušenosti jsem si k běhání vypěstovala odpor.

Samozřejmě, že byly okamžiky, kdy jsem se s během setkala i mimo prostory školního hřiště, například v rámci tréninku, kde se můj postoj k němu nijak nezměnil :D


Teď, když jsem o deset kilo lehčí(ano vážně :D váha mi ráno ukázala krásných 50,5kg i když jsem už neměla v plánu hubnout) mám k běhání jiný postoj. Rozhodla jsem se, že v rámci zdravého životního stylu mu dám poslední šanci. Na jedné diskuzi jsem se totiž dozvěděla,  že pomáhá ničit celulitidu a to už je nějaká motivace, co říkáte?Nehledě na nespočet množství jiných příspěvků, které si běh nemohli vynachválit, nejčastější plusy byly: odreagování, protáhnutí těla, držení se v kondici.


Protože jsem byla hodná, dostala jsem nový telefon:) a hned jsem si stáhla aplikaci nike running, abych měla k běhání další motivaci. Nazula jsem tenisky, do uší sluchátka a vyběhla jsem. Abych sama sebe neodradila, nasadila jsem si velmi pomalé tempo a když už jsem cítila že nemůžu, přešla jsem na rychlou chůzi. Když jsem se vydýchala, zase jsem začala běhat. Takto jsem to vydržela asi 20 min., tedy tolik, kolik měřila má vytyčená trasa. Program mi přes hudbu po každém uběhnutém kilometru hlásil, že ho mám za sebou a za jaký čas jsem ho uběhala, to bylo moc krásné slyšet, máte za sebou první kilometr! Pravdou je, že po běhu jsem se vážně cítila dobře! a tak se snažím si ho zařadit do řady oblíbených sportů. Po doběhnutí si v aplikaci můžete přidat v jakém terénu jste běhali, jaké bylo počasí a jak jste se při něm cítili. Je propojená s účtem na internetu, můžete sledovat na grafu tempo běhu a porovnávat ho s ostatními. To je pro mě skvělá motivace, nemluvě o již zmíněném čísle na váze a vážně cítím pevnější nohy:D Ještě jedno plus musím aplikaci přičíst a to, že si můžete nastavit tzv. power song, tedy takovou píseň, která Vás nakopne, když už nemůžete(já tam mám momentálně nastavenou píseň od Celeste Buckingham - Run, Run, Run...doporučuju:)Pokud nemáte telefon s androidem, nezoufejte. Stačí do uší dobrou hudbu a trasu si můžete změřit na mapách na internetu;)

Pokud se pro běhání rozhodnete, nezapomeňte si pořídit dobré běžecké boty, které jsou pro běhání jedinou nutnou investicí. Já se na ně také chystám. Holky nezapomenou na dobrou podprsenku;) Další důležitá věc je, dýchání. Myslete na něj, aby Vás nezačalo píchat v boku. Můžete dýchat například dva nádechy nosem, tři výdechy pusou, v tempu;) Dobře se Vám bude běhat, pokud před vyběhnutím nebudete jíst alespoň hodinu, někde se uvádí i dvě. Samozřejmě je při posledním jídle potřeba sníst něco lehkého, třeba ovoce a jogurtem, ať Vás jídlo v bříšku netlačí. (neznamená to ale, že by jste měli běžet hladoví, to určitě ne!)Po doběhnutí nezapomeňte zase sacharidy a bílkoviny doplnit. Nezaplňte žaludek ani velkým množstvím vody, také by Vám při běhu ztěžkla v žaludku;) BĚHU ZDAR!

Jak jste na tom s běháním vy? přidáte se ke mě?

pondělí 16. července 2012

Never ever give up!


Zdravím Vás :)






Dneska nebudu vypisovat, ale chci se s Vámi podělit o pár motivátorů, které si při špatné náladě nebo

nechuti cvičit stojí za to zkouknout. Pokud se Vám bude některý líbit hodně, vytiskněte si ho a noste ho sebou nebo jej připevněte na viditelné místo, ať Vás vždy nakopne. Nezapomeňte, že to děláte pro       sebe a vzpomeňte si na ten pocit, který vždy po cvičení máte! Dělejte to pro sebe;)




Co Vás dokáže spolehlivě nakopnout? máte svůj oblíbený motivátor?

pátek 13. července 2012

POP pilates!

Ahoj holky, chci se s Vámi podělit o mou současnou závislost!
Stalo se jím cvičení s Cassey Ho. Znáte ji?


Je to instruktora pilates a fitness, za své domovské města uvádí jak Los Angeles tak San Francisco. V roce 2009 dokončila studium biologie, medicíně se však věnovat nechtěla a proto začala předcvičovat pilates v malém studiu přímo v kampusu. Díky tomu se pak pilates stalo součástí jejího života. Další rok založila oGorgeous(eshop s věcmi vlastního designu), díky tomu, že nemohla najít správnou tašku na cvičení. Její první návrh tak byla taška s dostatkem místa i kapes na věci potřebné k cvičení.

Své první video s pilates natočila po dokončení studia. Nebylo jich zpočátku moc, díky jejímu pracovnímu vytížení(pracovala v oblasti módy). Poté co s prací skončila, rozjela se šňůra natáčení:) Z počátku nevěřila že by její videa mohla někomu pomoct, ale motivovalo jí to v její práci instruktorky. A co se nestalo? Lidé začali její videa sledovat a využívat k zdravému životnímu stylu, číst její blog. Díky tomu je její životní styl její prací.

Její blog se spoustou receptů, tipů, videí, kalendářem cvičení a všeho možného najdete zde. Její videa také najdete na you tube a má účet na twitteru i facebooku.



Doporučuji její challenges neboli výzvy, což jsou velmi intenzivní cvičení v několik minutách. Řeknete si pět minut? to nic není...ale na konci už nemůžete vydržet:D Moc se mi líbí její nadšení a povzbuzování, má hezkou angličtinu takže jí jde dobře rozumět. Mluví celou dobu cvičení což Vám dodává pocit že je to pro ní lehké a to mě osobně pohání zvládnout to taky. Nejvíce motivační ale je, pokud se podíváte na staré video, kde byla taková normální a na nové video, kde je krásně vyrýsovaná. To je důkaz, že její videa fungují a její tělo je fakt krásné;) Zamilovala jsem si její řadu cvičení bikini blaster, kdy každé video je zaměřeno na určitou partii a nevynechává ani tzv. madla lásky na něž se cviky těžko hledají. Pro cvičení Vám stačí připojení k internetu, karimatka a prostor.

Videa si můžete skládat dle vlastního uvážení, podle toho kterou partii chcete zrovna cvičit(doporučuji ze startu začít zlehka jedním videem, aby jste si zvykli na zátěž, poté přidávat a na jednu partii odcvičit několik videí, která jsou zpravidla dlouhá kolem 13-ti minut) nebo také můžete jet podle jejího cvičícího kalendáře, který najdete zde. Novinky na blogu můžete sledovat prostřednictvím newsletterů, které po registraci chodí na Váš mail. Pro představu vkládám video na tricepsy, které je z bloku challenge, je to vážně sada! Ale ten pocit když to vydržíte je báječný;)
Hezké cvičení:)



CUKREN

Zdravím své věrné čtenáře!
Dneska Vás chci seznámit s velmi užitečnou potravinou. Při hubnutí se většina lidí zaměří na to, jak omezit cukr ve své potravě. Někteří ho správně nahrazují medem, javorovým či jiným sirupem nebo třtinovým cukrem. Jenže protože hlídáme linii mají i tato přírodní sladidla dost kalorií. Proto je skvělou volbou právě Cukren.

Je na bázi sukralózy(která je vyráběna z klasického cukru), není to tedy nic škodlivého pro naše tělo. Cukren se prodává v sypké nebo tabletové podobě. Já osobně mám zkušenost jen s tím sypkým, který má o trošku menší zrníčka než cukr, jinak je ale k nerozeznání. Některá sladidla mají takovou umělou pachuť, cukren ale ne;) Navíc jej můžete použít i při tepelném zpracování (zavařování, pečení, vaření..) protože je narozdíl od jiných sladidel si sladkost zachovává i přes působení tepla.

Je vhodný jak pro diabetiky tak pro zdravé jedince, kteří dbají na svou váhu:) Ke koupi je na internetu, viděla jsem ho ve zdravé výživě, jednou jsem ho objednávala i v lékárně nebo ho mívají i v Globusu. Cena za sáček o 250g se pohybuje kolem 60-ti Kč. (Ano je to docela dost, ale já osobně moc nesladím a vydrží mi doma dlouho. Navíc sladí dvojnásobně, vzpomínáte?;))



Teď už konečně hodnoty. Cukren v jedné lžičce osladí tolik jako cukr ve dvou lžičkách. Ovšem o 65% méně kaloricky. (Zdroj)
hodnota na jednu lžičku (o váze 3,5g) je 59KJ
B 0g
S 3,5g
T 0g

sobota 7. července 2012

Nákup ve zdravé výživě

Ahoj! Užíváte sluníčka? Dneska pro Vás mám takovou ochutnávku, co se dá všechno pořídit ve zdravé výživě. Mnozí z Vás tam určitě už byli nebo ji navštěvují pravidelně. Mám pro Vás tip na několik potravin, které příště můžete přidat do svého košíčku:)


Fitness těstoviny. Zmínka o nich je v předchozím článku s receptem. Nejsou to obyčejné těstoviny, ale obsahují 25% bílkovin, což je při hubnutí důležitá složka! Já jsem je v době své hubnoucí vlny marně hledala, protože jsem si chtěla dopřát těstoviny bez toho, aniž bych do nich musela přidávat maso, či jinou bílkovinu...teď už to dělám automaticky, ale i tak je to může být fajn změna:) Tento sáček o váze 250g koupíte kolem 30,-Kč. Chuťově se od klasických nijak neliší. Nezapomeňte si je vážit již v syrovém stavu, kdy doporučovaná porce pro jednu osobu je 50g;)

Alaburky. Naprosto miluji! Mám tedy nejradši nesolené, ale momentálně bez soli nebyly a proto jsem je vzala. Pokud máte rádi mlsání u televize a zelenina Vás trošku omrzela nabízím tuto skvělou, křupavou alternativu. Chuťově jsou trošku jako oříšky, ale neobsahují tolik tuků. A co že to vlastně je? Pražená sója;) Dají se i udělat doma(opravdu dají, zkoušela jsem to) ale protože sáček stojí asi 8 Kč(za 60g) tak je pro mě jednodušší je koupit.

Sójová smetana. V případě že špatně snášíte laktózu z kravského mléka, dopřejte si tuto smetanu. Její hodnoty nejsou příliš vysoké a proto si ji můžete s klidem přidat do jídla, kávy nebo moučníku. Pořád je to ale smetana a není radno to s ní přehánět;) Krabička vyjde kolem 30-ti Kč.

Špaldové chlebíčky se chuťově neliší od těch rýžových, vítám je jako příjemnou změnu. Protože jsou pufované mají docela vysoký glykemický index a proto je vždy doplňte o bílkovinu, aby se trošku snížil.

Česnekové tofu jsem také uváděla v předchozím příspěvku. Klasické tofu mě osobně nechutná, ale dobrou zkušenost mám s uzeným. Rozhodla jsem se vyzkoušet novou příchuť, kterou můžu jen doporučit těm, kteří česnek milují jako já:) koupíte jej kolem 30-40,-Kč.(většinou je na váhu)

Jablečné kroužky. Jsou prostě usušená jablíčka, která si také můžete dopřát u televize nebo ke svačince k jogurtu. Sáček mě tuším vyšel na 15,-Kč.


Melasky. Koupíte mimo zdravou výživu také ve většině velkých obchodů, které mají koutky se zdravou výživou. Je to zdravé mlsání, (které mimo jiné obsahuje sezam, či třtinový cukr), si můžete ke kávičce dvě hvězdičky dopřát. Toto už je ale vážně mlsání a proto nesnězte celý sáček najednou(i když je to dost těžké:D) Dopřát si je můžete také ke svačince k bílému jogurtu nebo tvarohu. Sáček melasek vychází na 25,-Kč.

Vanilkový extrakt. Z toho jsem měla opravdu radost protože ta malá lahvička mě vyšla na 50,-Kč. Možná se Vám to zdá hodně, ale v M&S jsem ho viděla za 100,-;) Výrobce je český, což jsem ještě radši. Přidává se do moučníků, tvarohů a pudingů pro vanilkovou chuť. Jiným řešením je určitě koupit si vanilkové lusky;)

Tyčinka excelent je s marcipánovou příchutí a jedná se o proteinovou tyčinku. Proteinovky mám moc ráda, protože je to takové zdravé mlsání. Tato mě vyšla kolem 30-ti Kč. Můžete si ji s ovocem dopřát ke svačině pokud nemáte čas. Nejezte ji každý den. Čím menší rozdíl mezi počtem bílkovin a počtem sacharidů je, tím lépe. Můj tip: Skvělou proteinovku koupíte v DM drogerie za 14,-Kč s příchutí cookies. Je moc dobrá a má   nejlepší podíl bílkovin ze všech ostatních, které nabízejí.

Doufám, že jsem Vás inspirovala:) Jaké potraviny nejraději nakupujete vy? Máte ve zdravé výživě své oblíbené kousky?

středa 4. července 2012

fitness těstoviny s česnekovým tofu a zeleninou

Ahoj! Dneska se s Vámi chci podělit o recept na rychlý oběd či večeři. Náhodou jsem ve zdravé výživě narazila na těstoviny, které jsou obohaceny o bílkovinu a proto, jsou pro hubnutí dobrou volbou! Vyzkoušejte je s česnekovým tofu, cuketou a rajčátkem. Česnek a cuketa se k sobě báječně hodí, proto podpořte česnekovou chuť tofu i čerstvým česnekem, jako já (já teda česnek nesmírně miluju;))

Budeme potřebovat:

  • 60g fitness těstovin(za syrova)
  • 80g česnekového tofu
  • 25g tvrdého sýra(já měla krolewski light, může být i eidam nebo jiný který máte rádi)
  • jedno velké rajčátko
  • 200g cukety
  • 30g sojové smetany (4PL)
  • na dochucení sůl, pepř, česnek, koření dle vlastní chuti(já použila kari a steakové koření)
Nejdříve dáme vařit těstoviny. Poté nakrájíme tofu a zeleninu na kostičky. Tofu dáme orestovat na  nepřilnavou pánev, až se trošku "zbarví" přidáme nachystanou zeleninu. Po změknutí zeleniny přidáme smetanu a trošku povaříme, nezapomeňte míchat, ať se to nepřipálí;) nakonec ochutíme doporučeným kořením a přidáme sýr(nakrájený či strouhaný) a zamícháme s omáčkou, aby se roztekl. Těstoviny uvařené na skus, scedíme a přidáme na pánev s omáčkou, promícháme. Teď už stačí jen podávat. Dobrou chuť!

Energetické hodnoty na jednou porci: 1990 KJ
B: 42,4g
T: 12g
S:47,4g
Velikost porce si samozřejmě můžete upravit dle svých představ;)


Už jste se setkali s těstovinami s vyšším podílem bílkovin? Máte rádi česnekové tofu?

Dovolená versus štíhlá linie

Mojí milí čtenáři, jak užíváte léta? Já si v těchto vedrech přímo libuju, ležet na sluníčku a opalovat se je pro mě ten nejlepší relax, do toho trochu pohybu ve vodě a je to den, jak má být:) Jedete někam na dovolenou? Já možná k moři do Chorvatska, ještě nevíme jestli výjdou penízky.
Pokud na dovolenou jedete a zrovna hubnete,  určitě jste přemýšleli, jak to dobře skloubit s dietou? Zkusím zde poskládat pár rad, díky kterým budete hubnout i přes dovolenou:)

Pokud si kupujete zájezd a přemýšlíte zda si zakoupit i jídlo, dobře si to rozmyslete-nejlepší jsou tyto dvě varianty:
1) all inclusive: je to jednoduché, na výběr máte od každého něco a proto si hravě můžete svůj talířek poskládat tak, jak jste zvyklí, nezapomeňte na hodně zeleniny, sacharidy i bílkoviny v každé porci. POZOR ale na klasického strašáka, který se v této formě může objevit a to:sněz toho co nejvíc, když je to v ceně! Nikdy nepodléhejte tomuto tlaku. Pokud na Vás číhá spousta exotických dobrot, které byste chtěli ochutnat, určitě si je neodpírejte, ale dejte si jen kousek, (na uspokojení chutí stačí tři sousta).
2) bez jídla. Neznamená to však, že byste po dobu dovolené neměli jíst, je však vhodné chystat si jídlo osobně nebo si zajít do restaurace a vybrat si co mi vyhovuje. Polopenze často bývá tvořena z české kuchyně a ta, jak je známo, naší linii příliš nelichotí.
Samozřejmě se může stát, že jedete s rodiči, kteří Vám prostě zaplatili polopenzi a nelze s tím nic udělat. V takovém případě buďte obezřetní a pokud budete mít na výběr, zvolte vždy to menší zlo. Držte se zásady sníst jen polovinu. Zaměřte se na bílkoviny(tedy ryby, maso, luštěniny, vejce) ať nemáte hlad, přidávejte si zeleninu, (popř. zelí) a na přílohy opatrně. O to více si pak přidejte pohybu a dejte si menší svačinku. Pořád je to ale dovolená a určitě není na místě dělat si vrásky na čele;)

Na snídaně volte ovoce, cereálie, ořechy a semínka, popř. tmavé, celozrnné pečivo, tvarohové pomazánky, sýry, šunku, zeleninu. Můžete si také dopřát skleničku ovocného džusu nebo smoothie.
Ke svačince kousek sýra a ovoce, jogurty, zákysy, občas můžete narhadit zmrzlinou, nejlépe tvarohovou, aby Vás i trošku zasytila.
K Obědu upřednostňujte zeleninové saláty doplněné o grilované maso, ryby, mořské plody, pozor na kalorické majonézové zálivky!
K večeři si dejte klidně i něco teplého, zeleninovou polévku, salát caprese...saláty můžete jísta na všechny různé způsoby, ochutnejte sushi, škeble, šneky či jiné exotické pochoutky. Večery svádějí k alkoholu a hodování. Objednejte si zeleninový salát, který budete po troškách ujídat celý večer, dobré jsou také netučné sýry či sušená šunka. Pokud si chcete vychutnat i alkohol, dejte si suché víno, z koktejlů (i když nejsou úplně vhodné) je nejmenší zlo mojito(pozor na piňa coladu, která je opravdu kalorickou bombou!)

Na co si dát pozor:
  • nepřejídejte se
  • dodržte naučené intervaly mezi jídly, jídla v žádném případě nevynechávat!
  • upřednostňujte ryby, kuřecí maso, zeleninu, vodové zmrzliny před smetanovýma...Pokud to půjde dejte si tvarohovou!
  • pokud chcete ochutnat tamější specialitu, pusťte se do toho! Pokud víte, že ten den budete více jíst, zajděte si ráno zaběhat podél pláže nebo zaplavat do moře. Taková ranní rozcvička Vás příjemně nabudí a dodá energii na nový den.
  • Pozor na míchané koktejly, obsahují spoustu prázdných kalorií.
  • Pokud budete mít chutě, dejte si vychlazený meloun, červený, galia nebo piel de sapo, neobsahují tolik cukru a výborně osvěží.
  • Mějte u sebe vždy nějakou svačinku(př.kousek sýra a ovoce)
  • Dodržujte pitný režim, v horkém počasí to platí dvojnásob!
Každopádně, pokud to nebudete vyloženě přehánět, určitě se o pět kilo těžší nevrátíte, je však škoda, zhatit si své úsilí. Na dovolené si hlavně užijte odpočinku, který je pro hubnutí, také důležitým faktorem. Hezkou dovolenou:)

Máte nějaké fígle jak se udržet fit i přes dovolenou? Kam se o prázdninách chystáte?