neděle 22. července 2012

Run, run, run!

Zdravím své milé čtenáře:)
Jak si užíváte léto? teď je počasí trošičku slabší, ale nezoufejte, dá se využít!;)

Jaký máte postoj k běhání? Já jsem vždycky se zájmem sledovala v amerických filmech, jak lidé ráno vstávají a jdou za východu slunce běhat a pak jsou krásní a nabuzení energií na celý den. Praxe ze školy je ovšem zcela jiná. Ve škole nás nutili běhat, i když jsme na to nebyli zvyklí kilometr a půl, protože tak to bylo v tabulkách a bylo třeba to oznámkovat..no a co, že na konci hodiny, jsme skoro všichni zvraceli vyčerpáním....díky této zkušenosti jsem si k běhání vypěstovala odpor.

Samozřejmě, že byly okamžiky, kdy jsem se s během setkala i mimo prostory školního hřiště, například v rámci tréninku, kde se můj postoj k němu nijak nezměnil :D


Teď, když jsem o deset kilo lehčí(ano vážně :D váha mi ráno ukázala krásných 50,5kg i když jsem už neměla v plánu hubnout) mám k běhání jiný postoj. Rozhodla jsem se, že v rámci zdravého životního stylu mu dám poslední šanci. Na jedné diskuzi jsem se totiž dozvěděla,  že pomáhá ničit celulitidu a to už je nějaká motivace, co říkáte?Nehledě na nespočet množství jiných příspěvků, které si běh nemohli vynachválit, nejčastější plusy byly: odreagování, protáhnutí těla, držení se v kondici.


Protože jsem byla hodná, dostala jsem nový telefon:) a hned jsem si stáhla aplikaci nike running, abych měla k běhání další motivaci. Nazula jsem tenisky, do uší sluchátka a vyběhla jsem. Abych sama sebe neodradila, nasadila jsem si velmi pomalé tempo a když už jsem cítila že nemůžu, přešla jsem na rychlou chůzi. Když jsem se vydýchala, zase jsem začala běhat. Takto jsem to vydržela asi 20 min., tedy tolik, kolik měřila má vytyčená trasa. Program mi přes hudbu po každém uběhnutém kilometru hlásil, že ho mám za sebou a za jaký čas jsem ho uběhala, to bylo moc krásné slyšet, máte za sebou první kilometr! Pravdou je, že po běhu jsem se vážně cítila dobře! a tak se snažím si ho zařadit do řady oblíbených sportů. Po doběhnutí si v aplikaci můžete přidat v jakém terénu jste běhali, jaké bylo počasí a jak jste se při něm cítili. Je propojená s účtem na internetu, můžete sledovat na grafu tempo běhu a porovnávat ho s ostatními. To je pro mě skvělá motivace, nemluvě o již zmíněném čísle na váze a vážně cítím pevnější nohy:D Ještě jedno plus musím aplikaci přičíst a to, že si můžete nastavit tzv. power song, tedy takovou píseň, která Vás nakopne, když už nemůžete(já tam mám momentálně nastavenou píseň od Celeste Buckingham - Run, Run, Run...doporučuju:)Pokud nemáte telefon s androidem, nezoufejte. Stačí do uší dobrou hudbu a trasu si můžete změřit na mapách na internetu;)

Pokud se pro běhání rozhodnete, nezapomeňte si pořídit dobré běžecké boty, které jsou pro běhání jedinou nutnou investicí. Já se na ně také chystám. Holky nezapomenou na dobrou podprsenku;) Další důležitá věc je, dýchání. Myslete na něj, aby Vás nezačalo píchat v boku. Můžete dýchat například dva nádechy nosem, tři výdechy pusou, v tempu;) Dobře se Vám bude běhat, pokud před vyběhnutím nebudete jíst alespoň hodinu, někde se uvádí i dvě. Samozřejmě je při posledním jídle potřeba sníst něco lehkého, třeba ovoce a jogurtem, ať Vás jídlo v bříšku netlačí. (neznamená to ale, že by jste měli běžet hladoví, to určitě ne!)Po doběhnutí nezapomeňte zase sacharidy a bílkoviny doplnit. Nezaplňte žaludek ani velkým množstvím vody, také by Vám při běhu ztěžkla v žaludku;) BĚHU ZDAR!

Jak jste na tom s běháním vy? přidáte se ke mě?

12 komentářů:

  1. Chystám se a
    na běhání už dlouho :) ale v lenosti a odkládání jsem moc dobrá, takže se mi daří vyhnout se tomu :)..
    Našla jsem si 10ti týdenní plán.
    Tzn: aspon 3× týdně, 30minut
    1.týden - jedna minuta běh, devět minut chůze
    2.týden - dvě minuty běh, osm mintu chůze..
    Atak dál až k 10ti minutám běhu :)
    toto je podle mě super věc.. taky mám hlavně ze školy odpor k běhu a vždycky se modlím, ať nejdeme běhat. A toto chci začít taky kvůli škole a kvůli sportovní činnosti a taky kvůli důvodům, co jsi psala :)..
    Přeji ti at ti to dje a vydrží :) těším se na další článek :)
    A dotaz: Za jak dlouho máš 10kg dolů? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten plán se mi zdá fajn, určitě to vyzkoušej, když začneš pozvolna tak to půjde, nejdůležitější je však překonat ten odpor;)Začala jsem hubnout minulý rok tuším na podzim;) teď už se ale asi tři měsíce udržuju, ale tím, že jsem přidala více pohybu (běh plus cvičení s Cassey)tak to najedou ještě šlo:D Jinak děkuji za podporu:)

      Vymazat
  2. Páni, Veru, ty jsi zhubla za rok 10 kg? Nechápu, jak to, že se tím všude nechlubíš a nespamuješ svými fotkami po celém internetu:D! Je to vážně ohromný úspěch:-*!
    A jinak článek je skvělý jako vždy, moc se mi líbí styl, jaký píšeš - zde i na našem oblíbeném fóru:), tvé příspěvky jsou stručné, jasné a obohacující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tééda díky moc:)to mě moc těší:)

      Vymazat
  3. Krásný článek o běhání. Já chvíli běhala, ale bolely mě kolena,tak jsem přešla na chůsi s krokoměrem. Je fakt,že když máš nějakou "hračičku" tak to dost motivuje. Ten program,co máš v mobilu by se mi taky líbil pro moje chození:). Kde sis to stáhla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stáhla jsem ho na google plus, tam kde normálně najdeš všechny aplikace na android;) možná by byl i nějaké přímo na chůzi;)

      Vymazat
  4. Jako bys mi dneska při běhu četla myšlenky Veru :) přes můj odpor jsem taky začala běhat před pár týdny (už jen kvůli tomu, že přímo před domem máme stezku k oboře, stvořenou na běh a kolo) a dneska jsem měla Run,Run,Run puštěno asi 3x :D je to skvělá píseň pro tuto aktivitu :) tak běhu ZDAR :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, ať ti běhání vydrží;)

      Vymazat
  5. Behanie s aplikáciou je veľmi motivujúce, pamätám si, ako som sa dostala cez svoju prvú stovku nabehaných kilometrov, ktorá sa mi ukázala na displeji mobila :) Úžasný pocit :) Teraz sa už blížim k 300 km :) Držím palce.
    Možná inšpirácia tu: www.activeway.sk

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za inspiraci. Chystám se taky začít jenom to zatím nemám kam vecpat. Ráno si dávám Jillian a pak jezdím na kole a nechci se hned tak ze startu přetěžovat :-) Čekám až bude trochu přívětivější počasí, protože tyhle vedra mi dávají zabrat i při sportech, které normálně zvládám ;-)

    Tak přeji ať ti to nadšení vydrží a ať ti to běhá ;-)

    PS: máš krásný blog

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší ♥