středa 27. února 2013

Domácí posilovna

Krásnou středu Vám přeji!
Nevím jak vy, ale jí jsem dneska po strašné době viděla sluníčko a kousek modré oblohy...člověk by neřekl,   jak to může zvednout náladu a jak to najednou může být vzácné...doufám, že už to znamená, že jaro klepe na dveře a sluníčko s modrou oblohou nás  bude těšit denně:)

Jak jste na tom s cvičením? Já jsem zrovna v docela zmatené fázi abych pravdu řekla. Začala jsem chodit s přítelem do posilovny, vždy jen o víkendech, přes týden cvičím doma nebo jak již víte chodím na tréninky. Mám jasno v tom co chci - chci krásnou, zlehka vyrýsovanou, zdravou fitness postavičku. V tom čem trošku tápu je...jak na to. Na internetu najdete spoustu článků a diskuzních fór jako je kulturistika.com, ronnie, f-sport a pod, které jsou na posilování zaměřené. (Zatím nejvíce objektivních informací jsem narazila na kulturistika.com - můžu doporučit) Jak ale některé názvy napovídají  jsou zaměřené především pro muže, najdete tam nepřeberné množství nejrůznějších tréninků, informací o suplementech, nabírání svalů a pod. Neříkám, že se to i holkám nemůže hodit...ale vyloženě trénink pro holky, nějaké rady, či doporučení jsem nenašla. To co přesně hledám je vyloženě trénink pro holky pro štíhlé svaly...takový který si vytisknu a budu podle něj cvičit v tělocvičně. Z dosavadních informací jsem vytušila, že je vhodné zvedat lehčí váhy s větším počtem opakování....no jo ale co jsou lehčí váhy...co je větší počet opakování? Slečna v posilovně kterou navštěvuji mi radila, že si mám dát takovou váhu abych zvládla tři série po cca 15 opakování a to tak, abych na konci svaly cítila. Zatím si tak tedy jedu. na nohy zvedám 15-20kg a na ruce cca 10kg na strojích, činky zatím 4kg. No každopádně v těchto informacích vidím vělkou díru na internetu:D takže až si budu schopna sestavit trénink sama nebo nějaký dobrý najdu, ráda se s Vámi o něj podělím. Jen pro doplnění - vím, že návštěvami posilovny se ze mě nestane kulturistka, ale chci provádět cviky správně a chci štíhlé svaly..rozumíme si?:D

A těď už k tématu:D Chci se s Vámi podělit o to, co všechno čítá má domácí posilovna, možná Vás trošku inspirovat, či odradit od koupi některých věcí. Tak jdeme na to!

  1. Podložka - pro domácí cvičení naprosto nutná věc. Pokud máte navíc doma parkety jako já, Vaše záda to jistě ocení. Využijete ji při všech typech cvičení i pro strečink. Ty nejlevnější se dají koupit kolem stokoruny, takže žádná velká investice, která se ale vyplatí;)
  2. Činky - pro ty, kteří upřednostňují cvičení s vlastní váhou jistě nezbytné nejsou. Já jsem ale moc ráda, že je doma mám, protože bez nich si už cvičení nedovedu představit. Tyto jsme koupili v akci v Tescu za tuším cca 400,-Kč. Výhodou těchto činek je, že si na ně můžete "naložit" kolik chcete. V balení je osm kotoučů po jednom kilu a čtyři kotouče po dvou kilech. Podle svých možností si tak můžete přizpůsobovat váhu činky. 
  3. Švihadlo - na fotce je špatně vidět, leží na šlapce elipticalu. Zábavná forma rozehřátí, pokud jste nadšení "skokani" pak i super forma zpevňování celého těla. Já raději skáču intenzivně na začátku cvičení a mám pak srdce až v krku, proto si nedovedu představit skákat například dvacet minut. Každopádně je fajn si stanovit kolik přeskoků chcete dát a pokořovat tak své cíle;) Já na rozehřátí skáču zatím 200 přeskoků, brzy určitě zvládnu více;)
  4. Rotana - nestála moc, asi 150,-Kč v Tescu. Na omlazení (diskuzní forum pro ženy) jsem se dozvěděla, že intenzivním "točením" se dá zhubnout pas.. to jsem toho o cvičení ještě moc nevěděla...no tak jsem pro ni letěla do tesca:D. Dneska bych si ji už nekoupila..akorát se na ní práší. Nejen že mě to moc nebaví, navíc (nevím jestli je to tím, že to nedělám správně, nebo na to nejsem zvyklá) když už se točit donutím, hrozně mě pak píchá v boku. Možná to někoho baví, za sebe to moc nedoporučuju.
  5. Eliptical - to je jistě dražší investice. Já jsem měla to štěstí a podarovala mě jím moje super "tchýně", která ho už nevyužívala. Byl to můj velký pomocník ve fázi intenzivního hubnutí, při sledování seriálu jsem hravě zvládla "odšlapat" 40 min. Určitě je to dobrá forma aerobního pohybu pokud je venku škaredě a nechce se Vám jít do nečasu běhat. Nicméně při poslední návštěvě fitness centra jsem se ptala slečny, která tam pracuje (přítel říkal že tomu dobře rozumí) jak na štíhlé nožky. Radila mi, ať na stroje tohoto typu nelezu, že ač se to nezdá, leze to do objemu stehen....no od té doby jsem na něj nevlezla. Na štíhlé nožky je prý nejlepší běhat...a to se taky chystám dělat venku jen co se oteplí (a jsem ráda, že z blogového světa nás je hned několik;), momentálně mi to musí stačit v posilovně na páse;)
  6. Poslední část mé výbavy je balón. Ukradla jsem ho mamince;), zatím ho tedy mám jen krátce a ještě neznám všechna využití, každopádně mám super cvik!Jistě znáte zvedání pánve na zemi na posilování zadečku a stehen. Tento cvik je ohromě intenzivní, pokud si nohy položíte na balon. Pánev tedy zvedáte ještě výše a navíc musíte udržet balanc na tom míči, což je dost těžké, ale účinné;) Pokládám na něj také nohy při klicích. Jak ho využíváte vy?
Tak to by pro dnešek stačilo:D Co v domácí posilovně nechybí Vám? Nemáte nějaký tip na trénink v posilovně?

9 komentářů:

  1. Pokud hledáš inspiraci na cvičení v posilovně pro holky, vřele doporučuji časopis Fitness. V novinovém stánku tě vyjde na 69 Kč, při předplacení na 57 Kč. Je to měsíčník a chodil mi rok. Je zaměřen POUZE na ženy, jsou tam kompletní tréninky i s fotografiemi a popisky. Já toho nevyužila, protože do posilovny zatím nechodím, ale určitě by se ti mohl hodit. ;) I když stojí nějakou tu kačku navíc, myslím, že se to vyplatí. :))

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na ten časopis se podívám, tuším že už jsem ho kdysi dávno měla v ruce. Děkuji:)

      Smazat
  2. Ahoj :o)
    Nevím, čemu ta slečna rozumí, ale říct, že kardiem /a je jedno jestli elitptical, stepper nebo kolo/ nabereš svaly na stehnech... Ehm, já teda nechci být na slečnu zlá, ale je to blbost... Pokud bys na tom stroji jela na maximální zátěž a třeba jen 5 minut, tak možná, ale kdo to takhle dělá?? (nehledě na to, že to bude dočasné a ne že ti po tom narostou svaly)
    Pokud jedeš na kole, elipticalu, stepperu nebo i když běháš, tak se ti do nohou může nalít voda (svaly ji prostě potřebují pro správné fungování). Za prvé je to spíš výjimečné a za druhé to do druhého dne zmizne (je to prostě jen pro správné fungování svalů)
    Třeba já to na sobě cítím docela dost (protože mám problémy s lymfou), takže se mi stává, že po tréninku nohou (dělám dřepy třeba s 35kg) se mi blbě leze do kalhot :D Ale druhý den ráno do kalhot vlezu úplně v pohodě... Po dlouhé jízdě na kole to mám úplně stejně...
    Ta rada mi trochu připomíná, že ženy by neměly cvičit s velkými váhami... A to jsi sama napsala, že je hloupost :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za příspěvek:)..já už jsem právě tak zmatená..na internetu je tolik informací a v mnohém se rozcházejí, že už nevím čemu věřit. Je to těžké, vybrat pro sebe ty správné informace..vidím to jedině na pokus sama na sobě a uvidím. S tou vodou máš určitě pravdu, pociťuju to po náročném tanečním soustředění, které mě teď čeká. No každopádně mám běhání v plánu, tak uvidím co to se mnou udělá;)

      Smazat
    2. Tak ono je to takhle po každém náročném cvičení, jde jen o množství vody :)
      Třeba já jsem jednou dělala test na objem nohy před, po a dlouho po cvičení... Hádej jaké byli výsledky :D Po cvičení to byl asi 1-1,5 cm nárůst přes stehno a druhý den večer už to bylo stejné jako před cvičením :o) Ale to vlastně neznamená, že by ti rostly svaly :D
      Tak to je skvělý názor, vyzkoušet to na sobě - nic lepšího neexistuje!! :o) Držím palce :) Hlavně ať děláš, co tě bude bavit :o)

      Smazat
    3. ty jo vidíš, to je experiment! Dám vědět, jak mi to jde..zatím mě to teda hrozně baví;) Krásný den:)

      Smazat
  3. mám stejný cíl jako ty, chci pevné tělo, být štíhlá, ale mít i svaly, a momentálně jsem celkem spokojená, ještě teda to chce vyrýsovat, a pořád na sobě pracovat :)
    já do fitka chodím jednou týdně, a strávím hodinu na páse kde běžím, když to ještě nejde venku. Na stroje už tam nechodím, měla jsem období kdy jsem byla ve fitku 4x týdně, a pořád cvičila na strojích, no a akorát mi z toho narostly svaly na stehnech=stehna byly větší a mohutnější, a to opravdu nechci. Tak jsem se poučila a už posiluju jen s vlastní vahou, hlavně doma podle videí tak 4x do týdne, jednou týdně běhám na páse a občas zajdu na nějakou hodinu - body form, bosu, fit box atd:)

    OdpovědětSmazat
  4. Já do posilovny chodím tak jak se mi to hodí, někdy je to dvakrát do týdne, někdy i víckrát:) Dávám si 30 minut pás, 20 břicho+ruce, pak znova 30 minut pás. Nohy cvičím doma a pouze s vlastní vahou:)
    A pak samozřejmě jedu workouty podle videí, vždy na co mám zrovna náladu:)

    OdpovědětSmazat
  5. Takéé bych uvítala nějaké rady co v posilce, často tam jsou těžké stroje a když hledáš něco na internetu, tak je to určené pro korby chlapi! ;)
    Takže jestli narazíš na něco dobrého, určitě mě to bude zajmat a naopak! :))
    Super výbavu máš doma, uvažuji nad kopí nějakého stroje, mě by asi více bavil stepper! :))
    Měj se krásně!

    OdpovědětSmazat

Každý komentář mě potěší ♥