úterý 12. května 2015

#bezjidlanejduzdomu aneb jak to teď s jídlem mám

Krásné skoro letní úterý :)
To máme venku krásně, co říkáte? Skvělý den pro potrápení noh a zadečku (ale na to je vždycky dobrý den :D)
Po delší době mám pro Vás připravený článek jak jinak než o jídle. Už asi víte, že se mi malinko změnil jídelní plán, který je teď primárně určený pro nakopnutí metabolismu. Protože mám i spoustu fotek, budou to takové menší střípky z kuchyně s komentářem.

Photo by Markéta Stalmachová


Jak už jsem zmínila, tenhle styl stravování se primárně snaží dát mi dohromady metabolismus, který dostal v uplynulých týdnech..měsících..dost zabrat. Na čem to tedy stojí? Pořád jím! :D Rozmezí jídel je v časových úsecích 1,5-3 hod. Záleží na velikosti porce a na tom, jak rychle si s tím tělo poradí. Učím se mu naslouchat (a není to nic lehkého) a tak ty mezery přizpůsobuji tomu, jak rychle si dokáže se snědeným jídlem poradit. Většina porcí je ale vážně malinká a tak jím skoro vždycky po dvou hodinách, protože mám pořád hlad. S tím taky souvisí, že se vlastně nikdy nenajím uplně do plna, ale vždy tak akorát. To znamená, že mám více méně pořád hlad :D, ale zase pořád jím, takže se to skvěle doplňuje :D Zdá se mi, že na tělo to působí moc dobře, cítím se skvěle.
Za den tak sním cca 8 malých porcí. Dost malých na to, aby s nimi tělo nemělo příliš práce, ale dost často na to, abych ho udržela nastartované a v chodu.

Co tedy jím? Klasickou čistou a pestrou stravu, jak jste u mě zvyklí. Občas (docela často :D) se mi vloudí místo nějakého tuku kostička kvalitní čokolády (protože roztékající 90tka na ranní porci kaše to je to proč chcete ráno vstát :D) Jinak se ale snažím držet si stravu čistou tak jako vždycky. Ne jen proto, že takhle to mám nejradši, ale taky proto, že podzim se blíží a já chci být co nejlépe připravená.
Co u mě zatím nenajdete jsou mléčné výrobky (je třeba přidávat věci postupně, pravdou ale je, že mi nijak zvlášť nechybí. Na bílý jogurt se už ale těším!).
Celkový denní příjem se pohybuje kolem 100g bílkovin, 45g tuku a 150g sacharidů. Pokud má někdo pocit, že bych mohla jíst více, tak bych klidně mohla. Jde ale o to, že je třeba přidávat jídlo postupně, aby se tělo stihlo adaptovat, abych ho  zbytečně nezatížila a navíc abych si ty vydřené kila nenabrala hned zpět, že jo.
Z doplňků stravy teď užívám jen přírodní vitamíny, protein, kasein a BCAA, většinou z řady Trec nutrition. Spalovače jsem úplně vypustila, není teď pro ně důvod, navíc i to jsou věci, které by se neměly jíst celoročně. Občas se mě taky ptáte na vychytávky typu walden farms. Ty taky nepoužívám, nějak nemám potřebu.
Pitný režim si hlídám, vypiju minimálně 2 litry denně buď čisté vody anebo čajů. Plus kávu, ale tu do pitného režimu nepočítám.

No a teď už trochu názorněji.


Snídaně, která se nikdy nepřejí :D Ovesná kaše s proteinem a kostičkou čokolády
Co se snídaní týče, momentálně jsem v kreativním útlumu...Nějak se mi od té kaše nechce :D


Svačina: Lívance z cukety, vloček, bílku, proteinu, potřené proteinem jen s troškou vody.
Oběd: šmakounovy štíhlé nudle se zeleninou

Oběd: Jasmínová rýže, losos, žampiony, chřest z grilu a brokolice



Svačina: Sorbet z mražených lesních plodů a lžička kešu másla. Top!


Svačina: Bílý jogurt bez laktózy, jahůdka, lžíce vloček, arašídy
Puding z chia semínek s ovocem a kousíčkem čokolády
Večeře: Krutí prso, celerové hranolky, zelenina a trochu kečupu bez cukru

Druhá večeře, zeleninka :)

All day food (bez snídaně a večeří): jablíčko s mandlovým máslem, overnight oats s proteinem, kuřecí prso s bramborovými plackami z trouby, chřest, brokolice, žampiony, švestkový šmakoun s mrkvičkou.
All day food (bez snídaně a večeří): grep s oříšky, rýže s hovězím a brokolicí, placky z bílku, proteinu a vloček, sendvič z čistého šmakouna s rukolou, chřestem a zelenina, omeleta z bílku a proteinu.

Top svačina! Protein smíchaný s kapičkou vody, aby vytvořil hustou kašičku, špetka prášku do pečiva, kousíček hořké čokolády. 20sec v mikrovlnce a máte exkluzivní buchtičku!
Večeře v IKEA: losos se zeleninou
bonus pro Vás: recept na super dezert :)




A co vy? jíte radši častěji anebo se radši najíte třirát denně ale za to pořádně?
Užíjte si krásný den. 
Vaše V.


80 komentářů:

  1. Ahoj Very možu se zeptat ty hodnoty BST máš ve dnech kdy necvičíš nebo furt? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z čeho vychází teze, že x malých pidi jídel denně nastartuje metabolismus? To je nějak dokázené studií nebo výzkumem? Dovolím si svůj názor, že jde pouze o zatěžování trávicí soustavy a neustálé vyplavování inzulinu. Ráda se nechám poučit. Vendula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. Metabolismus 6 malých porcí denně nenastartuje. Často se zmiňuje termický efekt při trávení, který je ovšem totožný, i když sníme 6x200 kcal nebo 3x400 kcal. Jde o celkový příjem + tělo se chová na základě dlouhodobějšího horizontu a ne na základě jednoho dne. Ale zase chápu, že to tak může někomu vyhovovat a s postupným navyšováním kalorického příjmu souhlasím.

      Vymazat
    2. A skusali ste to niekdy na sebe, ked sa tu tak ohanate studiami?:-) Lebo ja hej a naozaj to funguje:-)

      Vymazat
    3. Já ano, jím jen 3x denně a nejsem závislá na jídle každé 3 hodiny, neklepou se mi ruce a nejsem na nervy, že bych se měla teď podle jídelníčku najíst, ale třeba nemůžu. Nejsem otrokem jídla a konečně nejsem neustále nadmutá a zároveň hladová. Vendula

      Vymazat
    4. pokud ti to vyhovuje tak je to v pořádku. Já mám jídlo ráda, takže si dám radši častěji

      Vymazat
  3. Úžasné fotky, moc se mi líbí. Vypadáš na nich tak.. svěže, nebo ak to říct. Plná energie. :)
    S tím jídlem to mám teď jako ty. Malé porce, ale opravdu často. Teprve si na to zvykám, jelikož jsem doposud jedla 3x denně velké porce. Co vyhovuje dlouhou dobu, nemusí vyhovovat napořád, takže zkouším i jiný styl a zatím mám pořád hlad. :D Ale uvidíme, jak si tělo zvykne.
    Jinak roztékající se 90% čokoláda mě taky dokáže vytáhnout z postele, zrovna jako dneska! :D U mě vede Lindt. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk se musí hledat než najde co je pro něj to něj. Jo lindt je i moje favoritka:-)

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  4. Ahoj Verčo :) chci se zeptat, jestli je vhodné si večer k druhé večeři dávat půlku nízkotučného tvarohu či řeckého jogurtu Milko pokud chci trochu redukovat, nebo večer už jen zeleninka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj klidně si dej tvaroh pokud ti sedí celkově příjem hodnot

      Vymazat
    2. Dobře, díky za odpověď a nápady na super jídla! Jsi pro mě inspirací a důkazem, že to jde, když se chce. Takže se nevzdávám a jedu dál! Děkuji :)

      Vymazat
    3. Děkuji, držím Ti palce

      Vymazat
  5. Jaký prosím kupuješ kečup? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel mi to pod tímto názvem nic nenašlo, mohla bys prosím třeba odkaz? moc děkuji :)

      Vymazat
    2. http://www.kand.cz/products/ketchup-bez-cukru-310g/ :)

      Vymazat
  6. Nechápu, jak s tvým vysoým výdejem, cvičeníma vším kolem můžeš tělo týrat takhle mizernými hodnotami živin...Aže se nakopne metabolismus? Porcemi možná, ale určitě ne takovými vrabčákovými...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já nevím :-Dprectes si jak mám nastavené hodnoty a větu za tím že musím zvedat příjem postupně už ne?

      Vymazat
    2. souhlasim stebou!

      Vymazat
  7. ty nove fotky jsou fakt bomba! chci se zeptat, jak cvicis pri takovem prijmu? neni do podzimu jeste spousta casu na hubnuti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, ségra je hrozně šikovná . Silovku pětkrát týdně. Po ní 30min kardio plus jeden den kardio samostatně a jeden den volno

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  8. Ahoj nechci se te nejak dotknout ale to co delas se svym telem se ti nalezite vrati,tvuj vzhled tela neodpovida ani hodnotam ani mnozstvi zateze co delas mit takovy prijem a k tomu tolik kardia tak musis byt vyrysovovana ale to nejsi.mas neohorazne poskozeny metabolismus.a vis co je nejlepsi az prestanes delat kardio tvoje vaha poleti neskutecne nahoru a ty nemas ani kam ubirat.byt tebou zacla bych vyrazovat kardio a pak navysovala kcal.myslim si ze naberes dost zpet.a divim se ze te ten tvuj trener nechal zajit tak daleko az do tohoto stadia metabolickeho poskozeni.no holka budes to mit dost tezke!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co hulíš?....

      Vymazat
    2. Ahoj.Já nevím jestli čteš co píšu, ale připadá mi že moc ne. Neprezentuju že mám metabolismus v dobrém stavu, ale že se na něm snažím pracovat. Kardio postupně ubírám a jídlo navyšuju. Nemůžu hned skočit tam, kde bych měla být, to by napáchalo mnohem větší škodu.

      Vymazat
    3. Co to ten člověk mele ? .. Verunko, sleduji každý den tvé nové příspěvky. Kdybych to každý ráno neudělala nešla bych ani cvičit, ty mě vždy nakopneš :-) Lidi jsou hold závistivý. Buď ti závidí postavu, styl a nebo jen to, že jsi určitě hodná a skromná slečna. Hanka

      Vymazat
  9. Teda Veru, s timhle pristupem, nula nula prd jidla a přemíra treningů, to nedopadne dobre. Vypadas hrozne oplácaně na to jak striktne se stravujes a jak moc cvicis. Telo se asi boji, co bude dal a proto si to radsi vsechno ulozi do tuku. To ti to jako vzdelanymu cloveku nedojde?
    Katka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, nevím jestli to z článku není patrné, ale moje odpověď by byla obdobná jako slečně nad tebou. Když mi chcete dávat cenné rady, nechápu proč si to celé nejříve nepřečtete?

      Vymazat
  10. Tak já se teĎ stravuju méněkrát denně a spíš se najím dosyta. Kolikrát mi vyjde jen snídaně, oběd a večeře, občas i čtvrté jídlo. Je to kvůli práci, jsem mimo od pul 3 do půl 12 večer, v práci nemůžu furt jíst, mám jen jednu pauzu :D
    Myslíš, že to tak nevadí a i tak zhubnu a metabolismus si nezbrzdím? Docela mi to tak vyhovuje, že se nadlábnu a pak dlouhou dobu na jídlo nemusím myslet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, existuje spousta přístupů ke stravování, pokud tobě tohle vyhovuje a sníš za den to co máš, pak se tím nestresuj a dělej to podle svého :)

      Vymazat
  11. Co článek to jiná makra, co rok, to jiné tělo. A výsledek? No já nevím...mně to jako bikini tělo nepřipadá. Spíše zhuntované tělo nespočetnýma dietama, které už mele z posledního. Kristýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano jiný stav si žádná jiné makra a s tím i jiné tělo.

      Vymazat
  12. Paani, to je závistivých ženských, musím se smát :)

    OdpovědětVymazat
  13. Mě tady ty komentáře docela dostávají. Nepřečtou si článek pořádně (a nebo možná vůbec),rovnou hurá do komentářů a zkritizovat Tě,že vlastně děláš všechno špatně a ještě že jsi oplacana (haha,takhle "oplacana "bych také chtěla být!:D).

    Veru, Tobe moc držím palce,je určitě dobře,ze ses na jarní závody vykaslala a je pro Tebe primární zdraví:) Vypadáš porad skvěle a jsi pro hodně lidí velkou motivací! Tak ať se daří)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! I tobě přeji jen to nejlepší

      Vymazat
  14. Ahoj Verunko, doufám, že se nenecháš některými chytrolíny otrávit a nepřestaneš psát. Tvůj blog je super a ty jsi pro mě úžasnou motivací (a to jsem 40-letá ženská). Držím palce, ať se ti na tvé cestě daří :-) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moniko, to rozhodně ne, nemusíš se bát. Vás, kteří to rádi čtou je drtivá většina a to je pro mě podstatné. Dokud bude aspoň hrstka lidí jako jsi ty, bude to mít smysl:)

      Vymazat
  15. Ten příjem je fakt maličkej, to nedá snad ani 1500 kcal :O tak snad se to dá brzo do kupy ;)
    A co že to tu ti anonymové píšou? Oplácaná? Asi jenom závist, vypadáš totiž fakt moc dobře :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo je malinký, ale postupně se zvyšuje. Hold je třeba to brát s rozumem a postupně. Díky za podporu

      Vymazat
  16. Ahoj...článek jsem četla,ale taky mi příjde že na to jak makáš vypadáš dost bídně...oplácaná,nateklá...žádné pevné tělo jen velký zadek...takhle bikiny nevypadají .(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, takze bikiny maji takove telo jako na podiu celorocne jo? To je mi novinka :-D

      Vymazat
    2. praveze co poznam viacero bikiniek, tak mimo sezonu su ozaj tucne. Veru ma praveze neskutocne dobru postavu.

      Vymazat
    3. Děkuji za podporu holky

      Vymazat
  17. Ahoj Veruš,
    bohužel musím souhlasit s ostatními. Na to jak moc makáš v posilovně ..vidím tě často.. tak nevypadáš bůh ví, jak skvěle...jsi trošku oplácaná! Postava "bikinky" vypadá určitě jinak ! Být tebou zamyslím se nad sebou. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No naštěstí mnou nejsi a nemusíš se nade mnou zamýšlet. Pokud se ve fitku potkáme, stav se předat mi cenné rady, ráda si poslechnu :)

      Vymazat
  18. Zajímavé je, že každý z těch negativních komentářů tady je anonymní, čim to asi bude.. Kritizovat umí každý, podpořit už ale nee. Zamyslete se vy nad sebou, určitě jste všichni strašně dokonalí, vypadáte jak z časáku a nikdy jste neudělali žádnou chybu, kterou jste pak museli napravovat. Všechna čest vám, bezchybní a neomylní ;)

    OdpovědětVymazat
  19. Verunko jsi skvělá.A o tom právě svědčí ty negativní komentáře.V české povaze je totiž lenost a z toho plyne závist.Místo, aby tihle anonymové začali nejdřív u sebe, je jednodušší pustit se do někoho jiného.
    Já bych moc ráda viděla fotky Vás úžasných anonymů a myslím, že nejsem daleko od pravdy, když můj odhad je, že co jediné vy pro sebe uděláte je zvednutí jen tech prstů na klávesnici místo Vašeho zadku.
    Kdyby ti anonymové udělali polovinu toho co ty, možná by z nic byli docela milí lidé bez závisti.
    Zůstaň pořád takové sluníčko a pořád rozdávej radost.Pro hodně lidí je tvůj každodenní ranní úsměv důležitý.

    OdpovědětVymazat
  20. Verunko, postavu máš krásnou, vůbec nejsi oplácaná, mě naopak se takhle líbíš víc, než v předzávodní formě. Přeju ti ať se ti dá metabolismus brzdo do kupy, s tvou snahou a pílí to půjde samo.

    OdpovědětVymazat
  21. Já to naopak na Verče moc oceňuji, že se nebojí prezentovat i v té "tlustší" formě s vypouklým bříškem..člověku je to hned sympatičtější a bližší, než když by měl pocit, že tu vysekanou soutěžní formu má celý rok..Jsi skvělá Veru :-)

    OdpovědětVymazat
  22. praveze si nadherna a take brusko ako ty by som chcela velmi moc ;) drzim palce

    OdpovědětVymazat
  23. Vypadá to všechno krásně :) Chtěla bych tvoji postavu ;)
    Mimochodem, můžu se zeptat, kde kupuješ bezlaktozový jogurt? Já ho nějak nemůžu nikde najít a celkem by se mi hodil :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji. Kupovala jsem v makru, mají ho i v globusu u oddělení se šmakouny a se sojovými výrobky

      Vymazat
  24. Vůbec ti komentáře nad sebou nechápu.. nechápu, proč ti lidi tak nadávají?! Podle mě vypadáš skvěle a je fajn, že už jídlo začneš přidávat. Hold to do závodů patří a ti lidi přece nemůžou čekat, že denně sníš 300 g sacharidů jak já, která nezávodí, že :D přeji ti hodně štěstí:)

    OdpovědětVymazat
  25. Kristova noha já nevěřím vlastním očím... Říct Ti Veru, že si oplácaná? To si snad někdo dělá srandu??! Navrhuju těm dutým hlavám co něco takového vypustí, aby publikovali jak vypadají oni, protože pochybuju, že kdokoli z nich vypadá lépe než Ty!
    Každopádně bych Ti hrozně chtěla poděkovat za blog, si opravdu neskutečně inspirujicí a Tvoje příspěvky mi vždycky regulérně zvednou náladu :)

    OdpovědětVymazat
  26. Vypadáš skvěle! Lidi jednou vidí, jak vypadá tělo v závodní formě a hned jakmile jsi mimo sezónu, jsi oplácaná.. Co to je? Však nejde držet taková forma pořád a pro tělo je to neskutečně náročné a nezdravé. Na to, že jsi v off season vypadáš výborně a už se těším, jak všem těmhle závistivcům a superználkům vytřeš zrak na podzim! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za podporu, i já se na to hrozně těším :D

      Vymazat
  27. Tý jo tak to čumím! Taky bych chtěla být takhle "oplácaná" :-o :-D proboha vždyť vypadáš pořád luxusně!!! Ba dokonce bych řekla lépe :-* zdravě!

    OdpovědětVymazat
  28. Oplácaná nejsi vůbec, na off season je to krásný tělo :) Snad stihnete do podzimu na jídle přidat ještě dost ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji Kaji, už pomalu zvedáme :) bude jen lépe ;)

      Vymazat
    2. děkuji Kaji, už pomalu zvedáme :) bude jen lépe ;)

      Vymazat
  29. Veru, tvoji postavu chci! At je oplacana nebo ne, me se moc libi. Co bych za to dala. Roky snim o takove postave, hlavne se zameruju na spodni cast, ale nedari se, zadek nejak neroste. Musim snist 350g denne a to kazdy den nedodrzuju. Cemu se pak mam divit ze ;) ....jsi krasna, drzim pesti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji, neboj, vydrž! Je to dlouhá cesta, ale stojí za to :)

      Vymazat
  30. Veru chápu, že musíš navyšovat postupně, taky jsem jednu dobu jedla zoufale málo a na můj současný příjem (7500KJ) jsem se dostala po malých krůčcích, ale bez přibylých kil :-) držim palce ať to vyjde ;-) můžu se tě jen zeptat jak jsi měla nastavený makra ještě než jsi zrušila jarní soutěž? asi to bylo mín než ted, tak by mě zajímalo o kolik..děkujuu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano bylo to míň než teď a to o dost..ale více bych se u toho nezastavovala :)

      Vymazat
  31. Verunko jsi úžasná, krásná a moje obrovská inspirace a motivace. Děkuju..

    OdpovědětVymazat
  32. ahojky Veru tvůj blog je super :) jím zdravě a našla jsem tu spoustu inspirace a nevšímej si negativních komentářů, přijde mi naprosto jasné, že když má člověk trénink ať už jeden nebo dva denně nemůže se cpát jako o život, mě se s plným břichem trénuje dost těžko :D a taky už jsem si vyzkoušela jak umí být metabolismus zákeřný :( a na závěr postava se mění řekla bych každé ženské co na sobě pracuje a zdravě jí, nejdůležitější je mít radost z té dřiny i v jídle i ve sportu a to asi ,,někteří´´ nepochopí....držím ti pěsti :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší ♥