pondělí 17. července 2017

Cestování: Miláno, Lago di Como, Verona, Itálie

Ahojte!
Pokud mě sledujete na instagramu tak jste nejspíše postřehli, že jsem se zamilovala do cestování a krás Itálie asi dva týdny zpět. S Verunkou jsme náhodně koupily letenky, (ryanair lítá Ostrava-Miláno do 1tis. Kč zpáteční) a tak jsme se rozhodly vydat se vstříc Italským krásám, dobrotám a nejlepšímu kafi na světě :) Třeba Vám to bude inspirací pro Váš výlet, zkusím to psát včetně cen, ať víte :)

Cílová stanice byla tedy Miláno. Ubytovaly jsme se na jeho okraji v hotelu Corallo***, který byl za poměrně levný peníz super volbou, bylo tam čisto a personál hrozně milý, to je vše co k přespání potřebujete.
Letadlo lítá do nedalekého Bergama, za 5e Vás autobus (kterých stojí před letištěm spousta) odveze za cca 45 min. do Milána. Po Miláně jsme se pak pohybovaly nejčastěji po svých anebo metrem, které je moc hezké, přehledné a jezdí za 1e.

První den jsme nachodily neuvěřitelných 25km ( já jsem si ráno ještě zašla zaběhat, Miláno je moc hezké, přímo v centru je i obrovský park) a odrovnaly si nohy (díky nevhodné obuvi) hned ze startu, takže moje plány chodit každé ráno běhat vzaly za své s obrovskýma puchýřema :D Velkou záchranou mi byly náplasti Compeed, které jsou tvarované do půlměsíčku a lepí se na polštářek chodidla pod prsty na nohou. Byly to nejdražší náplasti ve střední Evropě (8e!!) ale zachránily mě a umožnily další dny chodit. Díky bohu za ně. V Miláně jsme chtěly vidět hlavně jeho dominantu Duomo di Miláno, navštívili jsme obrovský hrad Castelo Sforzesco s přilehlým obrovským parkem, na jehož konci je i vítězný oblouk.

Castello Sforzesco

Duomo di Milano

vítězný oblouk

v Miláně najdete Magnum store. Pro milovníky magnum stojí za to navštívit :)
 Druhý den jsme jely vlakem (jeden směr 9e) do Městečka Como di Giovanni, které leží u jezera Como. Skvělá volba, protože městečko bylo strašně krásné, taková ta stará Itálie, kterou chcete vidět, moc příjemné uličky, a nečekané obří stavby uprostřed něj. Zubačkou (za 5,5e) jsme se nechaly vyvést na vrcholek hory (pěší jsme bohužel nenašly) odkud byl neuvěřitelný výhled na jezero i přilehlé okolí. Nahoře se dalo prostředí projít taky k majáku a po hřebeni na výhled jezera z druhé strany a rozhodně to za to stálo. Po velmi hlučném Milánu jsme si tu chvilku ticha a klidu vyloženě užívaly.

Snídaně

Commo di Giovanni

Lago di Como

Zubačka

Den třetí začal pro nás velmi brzy, v šest ráno jsme vyjížděly Flexibusem (zpáteční cesta cca 800,-Kč, kupovaly jsme dopředu přes jejich internetové stránky) směr Verona. Abychom se tam dostaly včas, využily jsme služeb Italského Uberu, což byla super volba, přijel pro nás krásný mercedes a hrozně miloučký ital v obleku. Cesta do Verony trvala dvě hodiny, ale utekla nám rychle. No a Verona? Tu jsem si zamilovala! To je rozhodně místo kam se ještě vrátím. Jakoby se tam zastavil čas. Zachovalé stavby, včetně maleb na stěnách. Každá ulička stála za to, abychom jí prošly. Najdete tam taky balkón kde Romeo údajně vyznával Julii lásku, ale mnohem hezčí je podchod, který do dvora k balkonu vede... od vrchu až dolů posetý srdíčky a zamilovanými vzkazy. Pokud jste romantická duše jako já, tohle místo Vás dostane.
Verona
Trochu jako naše Pařížská

Balkón Julie

Co se týče jídla neřešily jsme vůbec nic (protože ochutnat místní speciality je vždycky třeba), ráno si vždycky zašly do pekárny a na kávu, na oběd si koupily kousek pizzy a večer jsme si vždycky sedly do restaurace na něco teplého. Ceny mi příjdou jen o trochu vyšší než u nás (večeře s dezertem a vínem vyšla cca 20e na jednoho). Ale samozřejmě že v centru koupíte zmrzlinu za 4e, což je v přepoču na koruny dost.. ale zase je tak dobrá, že to za to stojí :D
Poslední den jsme našly na snídani kavárnu Princi, kterou jsme si zamilovaly. Proč pochopíte u fotek níže :)

Poslední večeře

Pokud máte raději videa, přikládám i vlog, který Vás veme na všechna zmíněná místa. Mějte se báječně a užívejte léta.