pondělí 29. července 2013

Potraviny, které se tváří dietně, nemusí být pro dietu vhodné!

Krásný parní den v novém týdnu Vám přeji.
Jak jste si užili víkend? My jsme se s mým báječným mužem chtěli zajít v sobotu podívat na byt a pak jet na koupák, nakonec jsme se do té práce na bytě tak zažrali, že jsme tam zůstali až do večera. V neděli jsme si zašli ráno zacvičit a řeknu Vám, že odpolední válení se u vody hezky bodlo.


Dnes mám pro Vás takový malý přehled některých potravin, které se tváří obzvlášť vhodné do redukčního i zdravého režimu, vybízejí nás ke koupi lákavými fitness a light nápisy. Některé jsou opravdu zdravé a vhodné, jiné ovšem už tolik vyhovující nejsou. Pojďme se podívat na které z nich dát pozor.



1. Museli tyčinky
Určitě každý z Vás zná a jistě jste už někdy v životě nějakou muesli tyčinku jedli. Neříkám že všechny jsou špatné. Ale hodně z nich je. Největší problém bývá v množství přidaného cukru. Zkuste otočit tyčinku a přečíst složení, na prvních místech často nejrůznější sirupy...opravdu chcete jíst něco, co nejvíce obsahuje právě sirup? navíc mnoho z nich má opravdu vysokou energetickou hodnotu a vysoký glykemický index, čímž se stávají naprosto nevyhovující. Třešničkou na dortu bývají polevy, jogurtové a čokoládové, které jsou hlavně ztužený tuk, co je pro tělo ve velké míře nebezpečný a kolem jogurtu ani čokolády to ani nešlo. Radši si upečte domácí, do kterých si dáte jen to, co uznáte za vhodné. V dnešní době se dají koupit i tzv. flapjacky či mixity, které mají vysoký obsah ovesných vloček, díky tomu i vlákniny a cukru je tam podstatně méně;)

2. Light jogurty
Prosím Vás, opravdu myslíte, že 3% tuku jsou v jogurtu pro Vaši linii smrtelné? Správný bílý jogurt by totiž měl obsahovat kolem 3% tuku, řecké či jiné smetanové pochoutky až kolem 10% tuku. Pokud vidíte na obalu 0% tuku, rychle kelímek otočte a z jistíte, že aby mohl být ubrán tuk, jsou přidány jiné želatinové a škrobové složky, který ho drží pohromadě. Dobrý bílý jogurt nemá obsahovat ani žádnou želatinu ani škrob či éčka. Jen mléko, mléčné bílkoviny a mléčné kultury. Opravdu. 

3. Rýžové chlebíčky
Neříkám, že příležitostná konzumace chlebíčků je na škodu. To ne, pro zpestření jídelníčků je občas taky zařazuji, ale je potřeba vědět, že mají vysoký glykemický index, který způsobí, že máme brzy po snědení takového jídla hlad. Navíc je potřeba vybírat. Pokud totiž sáhnete po variantě s polevou, je to to samé jako u výše jmenovaných muesli tyčinek. Obsahují zpravidla ztužené tuky a s čokoládou či jogurtem to nemá nic společného, navíc mnoho násobně zvyšuje energetickou hodnotu a můžete se tak za balení dostat i k 2000KJ, což je dost na to, že budete za chvíli hladoví, ne?

4. Muesli a snídaňové cereálie
Ano vím, že na snídani si člověk může dopřávat, ale měl by si dopřávat tak, aby z toho tělo něco mělo ne? Snídaňové cereálie tipu chocapic, cinie minies a další jsou plné cukru a opravdu to není ten nejlepší start. Rovněž zapékané muesli, které je plné přidaného cukru a zase zmiňovaného ztuženého tuku. Nemluvě o vysoké energetické hodnotě. To že je na krabici štíhlá paní a fitness nápis neznamená, že po snídání zrovna těchto vloček budete mít rovněž štíhlý pas. Vůbec nejsem odpůrce vloček, ale měly by být sypané, bez přidaných cukrů a tuků. Rovněž snídaňové cereálie se dají vybrat kolem 1500KJ/ 100g, které nekřičí do dálky cukr! Třeba zde mnohokrát zmiňovaná dobrá vláknina.

5. Fitness vejce
Vejce jsou v jídelníčku třeba a opravdu se jim nevyhýbejte, jsou zde zařazeny jen pro ten nápis fitness. Nic jako fitness vejce neexistuje, jsou to vejce jako od každé jiné slepičky, nemají méně kalorií, jen Vás vyjdou  mnohem dráž. To jen pro příklad, že prostě fitness nápis prodává.

6. Minerálky bez cukru
Možná si někteří z Vás rádi dopřejí poděbradku či hanácku s myšlenkou, že je to sice sladké, ale nemůžeme pít jen vodu. Ano, ale...Přesto že třeba nejsou slazeny cukrem, jsou dosazovány něčím jiným, rovněž kalorickým a navíc obsahují vysoké množství sodíku, který jde ruku v ruce se zadržováním vody v těle. Podívejte se někdy na energetické hodnoty, je tam psáno kolik KJ má 100 ml...a kolik je 100 ml? pár loků správně! Nemluvím o jiných light nápojích tipu coca cola, která sice je bez cukru a jednou za čas Vás nezabije (jako nic z výše zmíněného), ale do těla nepřináší nic dobrého, spíše zlého. Věděli jste že coca cola obsahuje kyselinu fosforečnou, která zabraňuje vstřebávání vápníku?Přidávám malou tabulku pro představu, kterou jsem našla na internetu. 

7. Kefírové nápoje
Kefírové a různé jogurtové nápoje by nebyly vůbec špatné, pro naše tělo jsou mléčné kultury vhodné a potřebné. Problém nastává tehdy, když jsou ovocné, neboli rozuměj pořádně přislazené. Raději proto volte ty neochucené a klidně si je doma přislaďte sami, třeba rozmixovaným banánem, mňam! Budou to cukry ovocné a přírodní a nebude jich tam přehršel! V jednom nápoji můžete vypít až 58 g cukru! a to hubnutí rozhodně nepomůže. Nízkotučné není popisek, který nás na těchto nápojích zajímá!

Rada na  závěr: ČTĚTE ETIKETY!!Vyhýbejte se výrobkům plných rychlých cukrů a ztužených rostlinných a palmových tuků. 

Je dost možné, že při čtení článku Vás napadne spousta dalších takových potravin, proto neváhejte a připište je do komentářů. Já tyto považuji za stěžejní, ale jistě by tento výčet mohl být mnohem delší :)

PS: Protože někteří z Vás si o to píšou, přikládám jeden pozdrav po nedělím cvičení ve fitku;)


Přeji krásný den. V.

Všechny ostatní kromě té mé fotky, jsou opět všechny z google

21 komentářů:

  1. Tyjo, spoustu věcí jsem nevěděla :OO .. Máš opravdu krásnou postavu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že jsi se dozvěděla něco nového a díky za pochvalu:)

      Vymazat
  2. Já v obchodech čtením etiket strávím docela dost času, lidé se na mě divně dívají, ale co... Chci vědět, co kupuji. Müsli tyčinky si raději peču, alespoň si ingredience přizpůsobím svým aktuálním chutím.
    Fitness vejce mě fakt pobavila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, taky všechno čtu. Přítel ze mě roste, že jsme tam vždycky dlouho, ale když chce ochutnat něco neosvědčeného strká mi to do ruk a se slovy, podívej se na to jestli je to dobré:D Fitness vejce pobavily hlavně mě právě při jednom z nákupů:D

      Vymazat
  3. Koupila jsem si tuhle burské oříšky- nesolene. A ve složení stálo: oříšky, palmový olej.
    Palmový olej je ale nebezpečný a nezdravý ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mých informací není palmový olej pro tělo nic dobrého

      Vymazat
  4. dík za poučný článek. já jsem sice spoustu věcí věděla, ale těchto informací není nikdy dost!

    figuru máš parádní, gratuluju k břichu ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Všechno to sice vím, ale zapékané musli si občas ráno velice ráda dám :D
    O těch kefírech jsem taky párkrát psala, a pořád mě udivuje, kolik lidí si to ještě neuvědomuje a myslí si, jak jedí zdravě, když si dávají "jahodový" kefír. To už si rovnou můžou dát tabulku čokolády na posezení a bude to stejné :D

    Postavu máš dokonalou, paráda! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a fitness vejce? to neeeee :D je neuvěřitelný, co všechno je někdo schopný vymyslet....a ještě hůř, on to snad i někdo kupuje!

      Vymazat
    2. Já vím, ale je to tím, že tomu kefíru někdo udělá dobrý obal a reklamu a lidi, kteří se o to nezajímají trošku hlouběji snadno naletí. Proto je to třeba pořád připomínat;) Já vím fitness vejce je vrchol všech vrcholů:D

      Vymazat
  6. jak u kterýho výrobku je to pravda, chce to hodně sledovat složení, občas se najde něco dobrýho ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, je třeba hlídat složení u všeho:)

      Vymazat
  7. Tak tvoji postavu bych chtěla mít!

    OdpovědětVymazat
  8. super článok a máš krásnu postavu. :) a s čítaním etikiet máš veľkú pravdu. ;)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky, jsem ráda že souhlasíš;)

      Vymazat
  9. Mas krasnou postavu :)
    Fitness vejce jsou opravdu smesna :) Taky se snazim cist etikety, ale pritel ten Nesquik miluje, tak ho kupujem, ale ten sni co chce a je v pohode :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně není to nic, na co by se umíralo, jen kdyby to snídal někdo pravidelně a chtěl dbát na svou linii, moc by mu to nepomohlo;) Chlapi to mají vůbec jednodušší;)

      Vymazat
  10. Tak fitness vejce nemaji chybu, fakt jsem se zasmal. :)) Zejtra ocekavam dodavku 50ti domacich vajec, doufam, ze budou lepsi nez ty fitness. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to v obchodě pobavilo;)domácí vejce nemají konkurenci:)

      Vymazat

Každý komentář mě potěší ♥