úterý 16. prosince 2014

8 tipů jak začít cvičit a nepřestat

S novým rokem se neodmyslitelně pojí nejrůznější předsevzetí. Někdo chce zlepšit své pracovní výsledky, být pořádnější, pečlivější...nejčastěji ale uslyšíte: "chci zhubnout".
Nejsem zastánce novoročních předsevzetí, mám totiž odzkoušeno, že odkládání začátku na nový rok, na pondělí, na další měsíc není klíčem k úspěchu. Důležité je totiž chtít. Nicméně předpokládejme, že pro Vás to důležité je a chtěli jste začít s novým štítem a mít rok 2015 jako ten Váš, v té nejlepší formě. Co pomůže k tomu, aby z předsevzetí nezbyla jen prázdná věta v diáři? 
Ve spolupráci s Tchiboblogem Vám přináším osm tipů, které jsou pro mě klíčové a Vaši cestu by mohly zjednodušit.




1. Stanovte si reálný cíl
Nejdůležitější je, rozmyslet se, co vlastně chcete. Krásné tělo? Štíhlé nohy? Ploché bříško? To všechno můžete mít, jen si uvědomte, že to nebude hned druhý týden v lednu. Pokud víte, že chcete shodit třeba 10 kg, stanovte si reálně, že toho dosáhnete za 4 měsíce, v klidu a příjemně, abyste se s nimi mohli rozloučit na dobro.

2. Kupte si permanentku 
Koupě permanentky do fitka je první krok k tomu, že to myslíte vážně. Nebývá to pár korun na to, abyste je nechali ležet ladem (pokud si aspoň trochu umíte vážit peněz). Když už nic, aspoň vidina propadnutých úspor by Vás do víru pohybu mohla vtáhnout.

3. Sežeňte si parťáka
Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne. V případě, že budete mít vedle sebe další dušičku, která chce krásné tělo zoufale jako vy, budete se podporovat navzájem. Zrušit pak domluvenou lekci, když víte, že byste v tom toho druhého nechali, Vás jen tak nenapadne. Nejlépe o svém úmyslu řekněte i dalším kamarádkám. Nejen, že v případě nouze může za Vaši "parťačku" zaskočit jiná, čím více lidí bude o Vašem cíli vědět, tím spíše to nebudete chtít vzdát.
4. Zařaďte pohyb do denního rytmu.
Stanovte si třeba tři dny v týdnu, které vždy po práci věnujete sobě a pohybu. Pokud si z toho uděláte zvyk, stejně jako že si každé ráno vyčistíte zuby, nebudete přemýšlet, jestli jít cvičit, jestli se Vám chce nebo ne, ale prostě půjdete. Stejně tak se naučte říkat "Ne, v ten den musím jít cvičit“… Zpočátku Vám to bude okolí vymlouvat, že si to můžete přesunout na jiný den. Stačí to udělat párkrát a četnost Vašeho pohybu se omezí na minimum. Věřte mi, vím o tom své.
5. Obraťte se na odborníka
Když už máte jasno, že pro krásné tělo chcete udělat maximum, ale nemáte dostatek informací, neváhejte se obrátit na odborníka. Důvod je prostý, pokud nebudete dosahovat výsledků a nepocítíte na sobě žádnou změnu, pravděpodobně Vás to brzy odradí. Navíc, takový trénink by pro Vás měl být radost..není nic horšího než bezcílně bloumat od stroje ke stroji a netušit co s tím. Trenér Vám nejen pomůže nastavit řád, a vytvořit plán, s kterým svého cíle dosáhnete mnohem snadněji, mnohdy je taky velkou motivací se nevzdat.

6. Upravte stravovací režim
Můžete cvičit do strhání těla, pokud ale svým cílům nepřizpůsobíte i svůj jídelníček, bude Vaše snaha marná. Pravidelnost, pestrost a trocha rozumu..to je vše co potřebujete. Vyměňte sladké limonády za vodu s citrónem, přeslazené oplatky za domácí ovesné. S jídlem si můžete užít tolik zábavy, jen se toho nesmíte bát. Pokud netušíte, jak by měl správný jídelníček vypadat (a věřte mi, že málo jídla je stejný problém jako mnoho jídla), opět se obraťte na odborníka, nejlépe na doporučení, abyste věděli, že se vkládáte do správných rukou.
7. Odměňte se
Výsledky by Vám měly být vaší odměnou...není totiž nic lepšího, než když vidíte v zrcadle tělo, po kterém jste toužili, anebo slyšíte lichotky okolí na Vaši adresu. Proč si ale neudělat radost i za dobře odvedenou práci? Takový malý dáreček pro Vás může být skvělou motivací. Rozdělte svůj cíl na menší dílčí - například za první shozené kilo, nebo když se Vám podaří celý týden dodržet pitný režim...to je jen na Vás. Odměňte se třeba návštěvou kadeřnice nebo nějakou krásnou novou věcí na cvičení (třeba z nové fitness Tchibo kolekce), která Vás bude ve svém snažení jen motivovat. Co si budeme povídat..i u toho pocení ve fitku chceme být krásné.

8. Vydržte
Budou dny, kdy se Vám nebude nic chtít. Nebude se Vám dařit, venku bude škaredě, hubnutí se zastaví a vy pak budete mít největší chuť na všechno se vykašlat a dát si radši tabulku čokolády. Nenechte se ale odradit. Takové dny jsou třeba, abychom si vážili těch dobrých. Vzpomeňte si jak báječně Vám vždycky po cvičení je a jak byste se špatně cítili, kdybyste ten trénink vynechali..co bude lepší? Ano vždycky bude lepší jít si zacvičit. Nejen že ten pocit po cvičení je nenahraditelný, pomůže taky všechny starosti zlehčit a vy budete zase o kousek blíže svému cíli. Pokud přeci jen podlehnete těm peřinám a čokoládě, pak si to prostě užijte, nevracejte se k tomu a nevyčítejte si to. Další den najeďte zpět do svého režimu. Jeden den Váš cíl nezastře...nejsme stroje a každý občas šlápne mimo naplánovanou cestičku. Důležité ale je se na ni vrátit a pokračovat v cestě. 

Co Vy a Vaše předsevzetí?
Vaše V♥

Článek původně vznikl pro Tchiboblog.cz
Za krásné fotky děkuji Markétce Stalmachové ♥


8 komentářů:

  1. super Veru! Permanentku mám, takže chodím 4x týdně, super oblečení do fitka taky mám, motivaci díky tobě taky :) teď už jen pořádně to jídlo... ach jooo :((( to je kámen úrazu no, holt nesmím být líná ani doma a donutit se chystat krabičky i v 8 večer, vím že ostatní to zvládáte! tak já taky :))) hurá do toho :) v létě ta tuková zásoba bude prostě o něco menší! a ne že ne! :)

    OdpovědětSmazat
  2. Myslím, že tento článek by mohl dost lidí nakopnout tou správnou cetsou. Díky tobě jsem nakopnutá už delší dobu :)

    OdpovědětSmazat
  3. Super rady a hlavně ti to na fotkách moc sluší! :-)

    OdpovědětSmazat
  4. Jojo, i já podlehla a dala si předsevzetí zhubnout :-) Aspoň těch deset kilo co jsem se státnicemi a dětmi nabrala :-)
    Díky za motivační článek!

    OdpovědětSmazat
  5. Na těch fotkách ti to moc sluší (a máš boží záda!)

    Já motivaci nepotřebuju, spíš se občas musím nutit, abych si dala od sportu volno, ale rady jsou to určitě super! :)

    OdpovědětSmazat
  6. Veru spíš mi řekni, jak to děláš, že jsi den ode dne větší a větší kočka :))
    Motivačních článků, fotek atd., není nikdy dost :)) já se naštěstí nemusím přemáhat ke cvičení, protože mě baví, i když jsou dny, kdy jsem líná, tak poslechnu tělo a dám si na den dva pauzu.

    OdpovědětSmazat
  7. Máš neskutečně dobrou figuru :). Já naštěstí s cvičením problém nemám, naplňuje mě to, a je to pro mě už zvyk. Přesně jak píšeš, jako čištění zubů :D.
    Fit Maddie

    OdpovědětSmazat
  8. Cvičení mě baví a nutit se do něho naštěstí nemusím, ale s tím jídlem je to na občas štíru a moji snahu to dost maří. Zajímalo by mě, jakým způsobem máš nastavený jídleníček. Jestli máš zadaný určitý systém a kombinaci potravin, takže to můžeš obměnovat,udržuješ přitom makroživiny a jen vážíš nebo každý den musíš makra i počítat. Sleduji tě na všech možných sítích,ale tohle jsem nikdy nezaregistrovala, tak se omlouvám, jestli jsem tuhle informaci jen někdě přehlédla. Děkuju za odpověď :)

    OdpovědětSmazat

Každý komentář mě potěší ♥