pátek 9. prosince 2016

Příprava Jaro 2017 II.

Ahojte!
Do Vánoc koukám už zbývá jen něco málo přes dva týdny. Dneska jsem dokonce nakoupila první vánoční dárek, jak jste na tom vy?... je to možný, že už je tento rok skoro u konce? Tak koukám za sebe na ten uplynulý 2016 a dívám se co mi přinesl... i když na něm bylo mnoho hezkého byl to zatraceně těžký rok a letos snad poprvé se už vážně těším na to až skončí a já se budu moci s čistou hlavou rozběhnout do toho nového... ale dost melancholie, dneska se chci věnovat něčemu jinému :)



V minulém článku o přípravě jsem dostala ohromnou zpětnou vazbu. Že už se na to těšíte, až budu
zase závodit. A moc Vám za to děkuji. A taky že jsem se zbláznila :D To jestli je lepší neprat se s dietou a pozávodní dietou a kily dneska rozebírat nechci.. ale řeknu k tomu jen tohle. Jsem už prostě taková, že mi nestačí být jako všichni, nebo být normální. Nejsem taková. Chci být jako já. Chci víc. Vždycky a ve všem. Asi proto i ty soutěže, protože to je pro mě víc. Takže proto mi nestačí držet se celoročně nějak normálně a nezávodit. To je jedna věc. Druhá věc je ta, že pozávodní režim jsem nezvládla 2x. O to více mám ale motivaci zvládnout to po třetí. Neustoupím, dokud nad tím nezvítězím. Jsem ráda, že jsem si tím prošla, že vím co chci a jak udělat a taky jak to nechci. Dokud nenajdu tu správnou cestu, nepřestanu ji hledat. Nedalo by mi to spát. Víc už k tomu není třeba se podle mě vracet. 

Taky mě opravdově potěšily reakce na můj první nástřel režimu. Vážně mě těší, že už není "in" co nejméně jíst a že jíst hodně se naopak vyžaduje. Díky bohu za to. 
Faktem je, že první nástřel režimu byla jen reakce na můj aktuální režim. Jedla jsem málo a kardiovala docela hodně. Nic na chlubení.. ale dneska už to vypadá docela jinak :)


Po diskuzích s Honzou jsme se rozhodli jít směrem reverzní diety, abych začala jíst tak jak mám, víc. Metabolismus byl díky mým hokusům pokusům dost ponížený. Každý týden tedy do svého režimu přidávám 30g sacharidů, což se zdá být akorát, vážím pořád stejně, takže to tělo hezky přijímá. Momentálně se tedy nacházím na nějakých 

99g bílkovin, 139g sacharidů, 71g tuků 

Jednou za 14 dní jsem do teď dělala refeed dny (kdy jsem přidala cca 30% energie navíc, bílkoviny stáhla na 1g na kilo váhy a tuky snížila jak to šlo nejníž, zbytek v sacharidech), když už jsem se cítila unavená a bez energie, protože těch sacharidů bylo pořád docela málo. Jestli je budu teď ještě zařazovat zatím nevím, uvidím podle pocitu. 

Mým cílem je dostat se na cca 2000 kcal, což krásně vychází akorát do konce roku. 

Aby toho nebylo málo, zkouším navíc přerušované hladovění. Chtěla jsem počkat nějakou dobu, než Vám o tom povím, abych mohla připojit své dojmy. 
Proč se tak stravuju? Protože se ráda najím do syta. I když mi docela vyhovuje jíst pravidelně co tři hodiny, v poslední době jsem měla hrozně potřebu chodit se něčím dojídat. A to prostě není dobře. 
Začala jsem navíc slýchat o půstech a jejich benefitech. Nejíst celý den a více na to mě teda neužije, já mám jídlo hrozně ráda :D ale když jsem začala pátrat po Přerušovaných půstech, našla jsem tolik benefitů, že jsem si řekla, že za vyzkoušení nic nedám. O IF (intermittent fasting) jsem už věděla dlouho, ale vždycky jsem si říkala že to není nic pro mě. No a už tak jím pět týdnů :D

Jestli by Vás to zajímalo, napíšu o tom samostatný článek (dejte vědět), ve zkratce jde o to, že den máte rozdělený na okno kdy jíte a okno kdy nejíte nic. Okno ve kterém se jí bývá nejčastěji 8 hodin (pro ženy jsem našla doporučení i 10 hodin, někdo třeba nechává jen 4 hodiny) no a zbylých 16, 14 nebo 20 hodin (tak aby to dohromady dávalo 24 hodin) nejíte nic. NIC. Asi chápete proč jsem měla nejdříve odstup od takového stylu stravování. Ale ono to nejezení je spojeno spánkem, takže když 8 hodin prospíte, a nejíte úplně před spaním a hned po probuzení, tak už vlastně máte takové 14-ti hodinové okno ani nevíte jak. 
Nejdříve jsem si řekla že teda zkusím to 10-ti hodinové okno. Z počátku bylo docela těžké nesnídat hned v sedm po příchodu do práce. Ale po prvních třech dnech to bylo lepší a lepší. Co vidím jako velký benefit, že když si hned ráno tu snídani nedám, jsem mega produktivní. Hrozně mi to mysli a udělám tolik práce až sama hledím. 


Začínám tedy jíst mezi 10-11 a to mi teď fakt vyhovuje. Zkoušela jsem pak posunout až na 12 hodin, ale to se nedalo. To už jsem od těch deseti na jídlo fakt myslela a to rozhodně není cílem. Začínám klasickou snídaní (protože miluju snídaně!), nejčastěji ovesnou kaší, s pořádnou porcí ořechového másla i s ovocem a chia semínky. Najím se na max :D ale kupodivu nejsem zralá jít spát. Další jídlo pak jím kolem 13-14 podle toho jak mi vytráví, ale to bývá menší, aby se mi dobře trénovalo. Poslední jídlo mám po tréninku, tam si taky šetřím většinu sacharidů. Většinou tedy jím 3-4x denně. Poslední jídlo nejčastěji mezi 18-19 hodin, když se mi sejde trénink později, tak do 20. 

Po těch pěti týdnech už můžu trochu hodnotit a můžu říct, že mám více energie (což ano může být i se zvyšujícím se příjmem v jídle), ale najíst se fakt do syta mi tak nějak pomáhá v pohledu na jídlo obecně. Nemám potřebu se chodit dojídat a někde něco uzobávat. Spí se mi výborně (ale s tím nemívám problémy) a trénuje se mi taky skvěle. Hlavně chuď to tréninku mám teď fakt velkou. Dokonce jsem zkoušela i trénink na lačno a nebylo to vůbec špatný. 
Vzhledem k tomu že jím méně často, dává mi to možnost si dělat fakt dobrý jídla, protože těch živin na jednu porci je mnohem více. Nemám sepsaný žádný jídelníček, stravuju se stylem #IIFYM a jím tedy tak, aby mi to vešlo do maker. Věřím, že stravování vás musí hlavně bavit a tak si klidně občas dám i něco co není uplně "clean" ale když mi to vejde do celkového příjmu, nevidím v tom problém. 

Víte proč jsem do toho hlavně šla? Protože to jde proti všem zažitým pravdám včetně těch, kterým jsem sama dlouho věřila. Jakože musíte snídat, že musíte jíst pravidelně a méně, že na večer sacharidy nepatří a že konkrétně já z nich přibírám.... a najednou vidím, že věci nejsou jen černobílé. Že jsou mnohem barevnější než jsem si kdy myslela a že mám mnohem více volnosti v tom co a jak budu dělat, že se mi o tom nesnilo. Pořád se hledám a pořád nevím co bude to moje pravé ořechové a to už jsem si prošla ledasčím. Jediná věc, kterou jsem si jistá je, že ze stravy nevyřadím už nikdy ani jednu z makroživin, a už vůbec ne sacharidy. Protože jsem sacharidový typ jak z videa. 


Uff to jsem se rozepsala :)) Na závěr Vás možná bude zajímat i výdejová část. Do fitka chodím zpravidla 4x týdně, když mám dost času a energie, jdu i častěji. Kardio jsem tak nějak postupně ubírala, až skoro vypustila. Aspoň jednou týdně si dávám HIIT a když trénuju nohy vycházím je cca 20 min. což ale jako kardio ani neberu. Snažím se dělat si dost těžké ty silovky, abych už tam spálila dost energie. Všechny tyto kroky směřují hlavně k tomu, aby ta moje dietní příprava na soutěže byla co nejšetrnější a nejudržitelnější. Protože ano, chci být princezna i po závodech a proto musím být na to tělo hodná. 

Mějte se báječně a užíjte si předvánoční čas :)
Vaše V.

2 komentáře:

  1. Když tě tak pozoruju, tak si říkám, že bych tu soutěž letos taky mohla zkusit... Už mě to láká, táááák dlouho, že si říkám, že bych si tento sen měla konečně splnit!!! :)
    Jen si říkám, že s tím mým specifickým jídelníčkem a tréninkama pole dance to půjde asi dost blbě zkloubit :D Nemáš nějaké tipy, co s tím? :D

    OdpovědětSmazat
  2. Mna by velmi zaujimalo viac o prerusovanom hladovani v tvojom pripade.Ci si rozdelujes makra na treningove a netreningove dni,ako pri tom trenujes atd :) Ja idem tiez podla IF, pre mna je to super oslobodzujuce.
    Dufam ze tu najdeme taky clanok,inak si skvela,sympaticka baba.Drzim palce v zivote! :)

    OdpovědětSmazat

Každý komentář mě potěší ♥