čtvrtek 13. září 2012

Jak to řeším já...restaurace

Ahoj! Jak zvládáte dnešní deštivé počasí? Upřímně tohle počasí miluju, ale jen pokud můžu být doma, zalezlá v peřinách, sledovat telku a popíjet teplý čaj. Bohužel to dneska nemám v plánu...

Musím se Vám pochlubit, že počet zobrazení tohoto blogu již přesáhlo 10.000! To je naprosto báječné, děkuji. Včera byl taky zlomen rekord v počtu zobrazení za den a to celých 573! Zřejmě tedy velkou zásluhou mých kamarádek, které blog zveřejnily na facebooku:)


Zdroj: www.google.com



Dnešní příspěvek chci věnovat tomu, jak si správně vybrat jídlo v restauraci, pokud jste v hubnoucím režimu, protože si v pohodě můžete dopřát dobré jídlo, které bude vyhovovat požadavkům zdravé a štíhlé stravy;)

Nezapomínejte, že Vaše jídlo by se mělo skládat hlavně z bílkovin, také ale z tuků a sacharidů. Pokud jdete na večeři, sacharidy(tedy přílohy) už omezujte. Nebojte se zkoušet nová jídla. A hlavně se číšníka zeptejte, pokud nevíte z čeho je pokrm připraven!

Zdroj: www.google.com
Já osobně si ráda dávám saláty. Spousta  zeleniny zasytí, navíc během dne je potřeba ji sníst aspoň 300g, což hravě díky salátu zvládnete. V salátu je důležitá bílkovina, tzn. dejte si ho s kuřecím masem, rybou, vejcem, sýrem, vyzkoušejte klidně i hovězí či vepřové. Já mám nejradši saláty s lososem. Dejte ale pozor na dresing. Ten totiž může z lehkého salátu vykouzlit velmi tučné jídlo. Doporučuji požádat o dresing stranou(ještě nikdy jsem se nesetkala s tím, že by to nešlo) a buď si jej přidat dle vlastního uvážení nebo si ho nedávat vůbec;). Pozor také na pečivo, které se k salátu dává, ať jej nesníte příliš. Výborné bylinkové bagetky jsou nejen ze světlého pečiva, ale většinou také napuštěné máslem;) Samozřejmě dávejte přednost masu grilovanému, či připravovanému na páře před smaženým. Pokud milujete japonskou kuchyni, určitě si dopřejte sushi;)

Pokud dáváte přednost teplým jídlům, určitě se vyhýbejte smaženým pokrmům, především tedy smaženým přílohám. Za vhodnou přílohu považuji vařený brambor, rýži(pozor na gramáž,většinou se dává obrovské množství), těstoviny, pohanku, kuskus, bulgur nebo při večeři nejlépe grilovanou zeleninu, mňam! Jídla která můžete vyzkoušet je nespočet, od ryby, přes mořské plody, maso všech druhů, či vegetariánská jídla.
zdroj: www.google.com
Pokud nevíte jaká je gramáž přílohy, držte se pravidla JJP, tedy jez jen polovinu. Pozor na smetanové omáčky, nebo maso plněné slaninou. Určitě lepší volba je losos(možná jste četli že losos je tučná ryba, ano je, ale obsahuje hodné tuky) než kuřecí obalené ve slanině, která obsahuje ty špatné tuky. Pokud jste si vyrazili na pizzu, tak dbejte na to, aby na ní nebyla smetana, tučné sýry typu hermelín či niva. Dopřejte si ji raději se zeleninou a pokud možno s bílkovinou(kuřecím masem nebo mnou oblíbenou s tvarůžkama). V žádném případě ji nejezte celou. Na zasycení Vám bohatě postačí půlka. I tak má 100g šunkové pizzy kolem 700 KJ, tuším že jeden kousek kolem těch 100g bude mít, takže si to spočítejte;) Dobrý tah je, dát si k pizze i zeleninový salát, který Vám zaplní bříško;)

Zdroj:www.google.com
Co se polévek týče, bohužel ještě mnoho restaurací je připravuje z instantních prášků. Pokud o tom víte (pokud ne nebojte se zeptat), raději si polévku odpusťte. V případě, že nabízejí polévky vlastní přípravy, s klidem si ji před hlavním jídlem dopřejte. Nejlepší volbou je určitě vývar, který má málo kalorií, ale bříško zahřeje a zaplní, takže z hlavního jídla nesníte bezhlavě všechno. Zeleninové polévky jsou taky dobrou volbou, určitě vyzkoušejte výbornou minestrone. Opatrnější buďte s krémy, které bývají již zahušťovány a obohaceny o smetanu. Takové polévky se dají považovat za hlavní chod;)

Pro ty z vás, kteří si po jídle dopřávají desert mám jen krátkou radu. Raději si vybírejte deserty z tvarohu (bývají nejen méně kalorické, ale také zasytí) a úplně nejlépe si objednejte desert na půl se spolu stolovníkem;) První tři sousta totiž znamenají vychutnání si desertu, další jsou již setrvačnost;) Pozor na dezerty typu tiramisu, jedna porce totiž má kolem 1000KJ, což je v podstatě půlka oběda

Co se nápojů týče, pak je nejvhodnější určitě voda, co si budeme povídat. V mnoha restauracích Vám na požádání načepují i vodu z kohoutku(záleží samozřejmě na kvalitě vody v daném regionu, u nás je moc dobrá), případně si vodu můžete namíchat s džusem. Sladkým nápojům typu Fanta a Sprite by  jste se měli vyhýbat už prostě napořád, pokud nemůžete odolat třeba kole, vyberte aspoň tu light verzi(ale výjimečně!)
Jednou za čas se nemusíte bát ani dvou deci kvalitního bílého vína.

TIP: podívejte se na jídelníček dopředu na internetu a vyberte si co by Vám mohlo chutnat, zde se můžete podívat kolik to má kalorií;) Kdo je připraven, není zaskočen:)

Co si nejraději v restauracích dáváte vy? Případné otázky vítám:)

6 komentářů:

  1. Moc pěkný článek, do restaurací také ráda chodím a snažím se vybírat budď něco lehkého jako je salát a nebo když chci něco většího tak Steak, hlavně tedy hovězí :-)

    Na mém blogu právě probíhá giveaway o kabelku GUESS, třeba se budeš chtít zúčastnit:-) http://marketatrpisovska.blogspot.cz/2012/07/soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na steak se už taky nějakou dobu chystám;)

      Vymazat
  2. Prosím ťa, ako si vieš nastaviť návštevnosť? Neviem či som blbá, ale ja neviem ako to mám urobiť aby mi to rátalo...:( Ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jestli pracuješ na bloggeru, tak když se přihlásíš, tak na levé straně je sloupeček s rozvržením, nastavením a mezi tím jsou i statistiky, když je rozklikneš, najdeš tam právě tu návštěvnost;)

      Vymazat
  3. Skvělý informace. Popravdě řečeno nejsem moc na maso, takže mám docela problém si v restauraci vybrat jídlo podle chuti. Ale vyhovujou mi pikantnější jídla se spoustou zeleniny, tofu atd. No a je to tady - teď mám z toho všeho povídání o dobrotách hlad. ;-)

    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobře, že dneska se dají najít restaurace, které nabízejí jídla pro vegetariány s např. tofu, sójou apod....bohužel je ještě většina takových, kde je vrchol vegetanriánské stravy smažený květák nebo brokolice se smetanovou omáčkou.

      Vymazat

Každý komentář mě potěší ♥