pondělí 23. března 2015

Super potraviny, hlavně do diety :)

Krásný start do nového týdne Vám přeji :)
Jak jste přivítali první jarní pondělí? Asi nikoho nepřekvapím, když řeknu, že já kardiem na lačno a výbornou snídaní :)
Závody se blíží, v jídle se přitvrzuje, začala jsem s vlnami. Aktuálně v rozmezí 50-250g. Musím říct, že mám vlny ráda. Nepociťuju rozdíly mezi jednotlivými dny, ale na tu nejvyšší se vždycky těším, že se pořádně najím :D Navíc výsledky bývají ty nejlepší, už teď se těším, co to s mým tělem zase udělá ;) O mém režimu ale dnes nechci psát. Protože jsou dny, kdy je toho jídla méně, snažím se hledat "skulinky", které mi pomáhají zvládat je v pohodě. Chci se s Vámi o ně podělit, protože bez těchto věcí, už si některé dny ani neumím představit.



CHIA
Dlouho jsem je měla schované doma v krabičce a nebyla si úplně jistá použitím. Několik pokusů na slavný chia pudink mi nevyšel. Nedávno jsem si na ně opět vzpomněla a řekla jsem si, že tentokrát to nevzdám, dokud to nevyjde :D Vyšlo to a já se jen raduju jakou super potravinu jsem do svého jídelníčku zařadila.
Semínka šalvěje hispánské se vyznačují svou schopností nasát tekutinu (až deseti násobek své váhy), vytvořit pudinkovou konzistenci. Snižují krevní tlak, jsou silným antioxidantem, pomáhají předcházet dehydrataci, dodávají energii, mají nízký glykemický index, rychlou stravitelnost. Obsahují vysoké množství vlákniny, nenasycených mastných kyselin omega 3...to je pěkný seznam důvodů proč je zařadit do jídelníčku, co myslíte?
Můj tip: Základ pro proteinový chia puding:

  • 25g proteinu
  • 30g chia semínek
  • 200ml vody
Vše promíchat, nechat uležet v lednici. Občas opět promíchat. Bude z toho super zdravá svačina ;) Přidávat pak můžete dle svých chutí ovoce, oříšky, polevy..fantazii se meze nekladou :)



Názorná ukázka, že využívám to co říkám :D Na snídani buchta z proteinu a cukety, na svačinu chia puding, brokolice k obědu :D Salát je schovaný pod šmakounem ;)

PROTEIN
Všichni znáte a víte o čem mluvím. Tenhle doplněk stravy je pro mě v kuchyni momentálně nepostradatelný. Mimo to, že ho piju po tréninku, abych co nejrychleji nakrmila svaly, kouzlím s ním hodně v kuchyni. Ranní kaše je bez něj prostě neúplná, přidávám ho i do svačin - s bílkem, banánem, vločkama tvoří skvělou partu, když vše zamíchám a šoupnu do mikrovlnky, mám rychlou buchtu, která se neomrzí ;) Momentálně jsem dobrala tento, příchuť stracciatella a pokud hledáte něco hrozně dobrého, tak ho určitě ochutnejete!...možná vás přesvědčí malinké kousky čokolády, které v sobě má ;)


ZELENÁ ZELENINA
Na prvním místě žebříčku mi momentálně kraluje cuketa. Cuketa na sladko, na slano, rozmixovaná, nastrouhaná, nakrájená..prostě na všechny způsoby. Protože je tvořena převážně z vody a na 100g pouhé 2g sacharidy, je to skvělý parťák do lowcarbs days. Nejčastěji ji rozmixuju a přidám tam, kde chci nenápadně zvětšit objem :D (na to jsem teď expert, například pohanková krupice pojme fakt hodně vody a z mála tak vykouzlíte hromadu snídaňové kaše..věděli jste to? :D) Do snídaňového mugcake, do večerní kaseinové dobroty, do svačinkové buchty, prostě všude. Nejen že budu mít v jídle dost zeleniny a vlákniny, ale ještě si pochutnám ;) (protože je teď ještě dost drahá, dávám na porci cca 1/3 cukety)
Brokolice, rukola, baby špenát a polníček. To jsou moje další lásky, které doma nesmí chybět. Maximálně low carb, maximálně dobré. Saláty jsem kdysi moc nemusela, ale v poslední době jsem si je hrozně oblíbila, míchám všechny lístky dohromady a to je pak zážitek. Brokolici musím mít každý nebo aspoň ob den, většinou k obědu, jinak je můj oběd neúplný...no jo, jak si jednou vytvoříš návyk :D
Snídaňový, cuketový mug cake (vločky a cuketu jsem rozmixovala, přidala bílek, protein, kakao, skořici a nakrájenou jahodu a na cca 3min. do mikrovlnky ;)


KOŘENÍ
V přípravě se dostávám do fáze, kdy musím mít umírněnou ruku se solí. Snažím se ji  tedy moc nevyužívat a dochucovat jídlo bez ní. Koření které nám doma nesmí chybět je granulovaný česnek, uzená mletá paprika, provensálské koření a jednotlivé nejrůznější bylinky. (chystám se pořídit si domů čerstvé, naposled jsem měla květináč s bazalkou a to je něco úžasného). Do sladkých jídel nikdy nesmí chybět skořice a perníkové koření.

BÍLKY V KRABICI
Bílkoviny jsou alfou a omegou každého sportovce. Kromě masa, hodně využívám taky vaječné bílky. A to docela ve velkém :D Je mi ale hrozně líto vyhazovat žloutky a tak kupujeme mnohem příjemnější variantu - pasterizované bílky v krabici. Chodíme na ně do makra, litr vychází kolem stovky, což vyjde v podstatě na stejný peníz jako vajíčka, jako bonus s lepším pocitem ;)
Moje variace s těstovinami shirataki: Hovězí pečené na kapustě, s brokolicí a nudlemi. 

TĚSTOVINY SHIRATAKI
Můj nejčerstvější objev. Neumím říct, jak ráda jsem za tuhle potravinu. Vypadá to jako těstoviny, docela to i chutná jako těstoviny (řekla bych spíše jako ty skleněné rýžové), ale nemají žádnou energetickou hodnotu. Vyrábějí se z kořene Konjac - jsou tedy čistě přírodní. K dostání jsou třeba na store.veganza.cz (mimochodem, skvělé jednání, blesková doprava ;), jedno balení (dělím na dvě porce) a výjde na 69,-Kč. Nelekněte se prvního "zápachu" po otevření balíčku, nudle stačí propláchnout a povařit. Chutnat budou tak jak vy sami určíte, přijmou totiž všechny chutě. Já je posypu kořením a zakápnu sójovkou a chutnám si jako v čínské restauraci ;) Dobrota!

zásilka z veganzy :)

STÉVIOVÉ KAPKY
Další skvělý objev! Pokud chci sladit jídlo, snažím se sáhnout po té nejčistší formě a co může být lepšího než je stévie. Tyhle kapičky jsou navíc v několika příchutích, mám doma vanilku, čokoládu a jahodu a všechny jsou výborné. Stačí pár kapek a je oslazeno. Nemají žádný ocásek nebo pachuť jako některá stévie mívá, příchuť je jemná, no prostě balada. Kapičky vydrží docela dlouho tím že stačí fakt troška, jedno balení vychází na 170,-Kč. k dostání tady

Zelený čaj s citronem, červený čaj a můj oblíbenec zelený s jahodami a růžovým pepřem. Vpravo cherry káva 

ČAJE, KÁVA, ŽVÝKAČKY
Na čajích si teď ujíždím :D Vychutnávám si kvalitní sypané čaje, nejčastěji zelené, (většinu kupuji stejně jako kávu tady), ale i na těch klasických sáčkových - máta, máta s medem, rooibos vanilkový, s medem, ale i takové příchuti jako je třeba vanilková zmrzlina s horkými malinami :D Každé ráno začínám s rooibosem (hrneček horkého čaje mi dělá moc dobře, navíc pomáhá zaplnit žaludek :D), přes den to pak různě střídám a večer končím většinou s nějakým sypaným, protože mám čas si ho připravit.
O mé lásce ke kávě jsem se už několikrát zmiňovala, nesmí mi chybět ráno, asi hodinku po snídani a po obědě. Když je výjimečně chuť dopřeju si ji i vícekrát během dne. Žádné rozpustné nebo nekvalitní kávy u mě nepochodí. Piju ji bez mléka, bez cukru a nejčastěji mám tyto anebo se nechám rozmazlit v nějaké dobré kavárně:)
Žvýkačky bez cukru jsou moje malá závislost. Snažím se to s nimi nepřehánět, ale tašku mám většinou plnou nejrůznějších příchutí, od dětských třešňových, po melounové i klasické pepermintové. Jsou dny, kdy mě ze žvýkání bolí pusa, někdy mi stačí jedna denně..většinou to závisí na množství jídla :D

Nechodím jen v legínách a teniskách :D příprava pro pracovní den ;) Ať děláte cokoliv, buďte u toho šťastní :*


To by bylo z mých tipů všechno, pochlubte se, na čem si teď ujíždíte vy? a co by jste jen neradi ve svém jídelníčku postrádali?
Vaše V♥

50 komentářů:

  1. žvýkačky to je droga. Jinak s tou cuketou to musím zkusit, zatím mě to moc nelákalo, ale asi to risknu. A tu ochucenu stévii mám a je výborná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Používám skoro všechno (huráá, můžu bejt bikinka :D), nejčastěji asi ti zeleninu a chia, ty házím do kaše, co si beru s sebou do krabičky (nevařím ji, a stejně to má krásnou konzistenci) :) a ty nudle bych ráda jedla častěji, jen ta cena je příšerná, takže u mě zůstalo u pár ochutnání ^^ a na ty bílky se už chci zajet dlouho podívat, ale pořád ne a ne být doma dýl než pár minut :D
    Měj se krásně kočko :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No krásná jsi na to dost :* jo do overnight je taky občas dávám. Máš pravdu nudle jsou dost drahý, používám je jen v těch nejnižších vlnách, takže to se dá přežít ;)

      Vymazat
  3. Ahoj Veru,
    vzhledem k tvému dress code na poslední fotce by mě strašně zajímalo, jak máš časově rozdělený den? Kdy vstáváš, jak dlouho cvičíš, na kolikátou do práce a v kolik z práce... Prostě nechápu, jak to všechno stíháš :D
    Zdravím a sleduji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš že jo, já ti řeknu jak to dělám a ty to budeš dělat taky :D No vstávám kolem páté, kardio 50min. doma se osprchuju, namaluju, sbalím krabičky a věci a cca 6.45 odjíždím do práce, tam jsem od půl osmé do půl čtvrté. Jedu rovnou do fitka kde jsem krátce před čtvrt na pět. Fitko mi zabere cca 1,5 hod, takže do té šesté odcházím. No a pak je to různé, bud tam zůstávám s klientama, nebo jdu rovnou do obchodu nebo domů navařit, nebo si s někým na čaj, nebo co je zrovna třeba ;) do postele padám po desáté :D doufám, že to takto stačí

      Vymazat
    2. jsi SUPERŽENA! :D ale ne jako fááákt :) palce nahoruuu!

      Vymazat
    3. jj, superžena myslím vystihuje přesně moje myšlenkové pochody... :)
      Jsi hvězda!! :)

      Vymazat
  4. Verunko, jaká je lepší příchuť těch kapek? Čokoláda nebo jahoda? :-) a zkoušela si malinu?
    Díky moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. malinu jsem neměla. Je to dost těžké rozhodnout, jsou výborné oboje, fakt chutnají jako jahůdky nebo čokoláda

      Vymazat
  5. nooo koukám, že příprava v nejnižších vlnách vypadá všude obdobně.:D ty nudle vypadají skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  6. moc děkuji za tipy :) uvažuji nad těmi bílky v krabici :)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Co misto tech bilku pouzit Smakoun? (Blbej nazev, ale je to prekvapive dobry)
    http://www.smacker.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. šmakouna samozřejmě znám a hodně využívám, někdy je ale prostě třeba klasický bílek

      Vymazat
  8. Veru jsi strašně krásná a moc ti fandím! :) Určitě to na té soutěži všem natřeš! :D :) a o těch kapek taky už nějakou dobu přemýšlím!

    OdpovědětVymazat
  9. Chia pudink jsem zkoušela kdysi dáááávno, takže musím zase udělat. :P
    Perníkové koření zbožňuji, ale jednu dobu jsem ho jedla pořád, a nějak se mi přejedlo. Je čas ho po roce zase zařazovat. :D
    K těm bílkům, jak dlouho ti vydrží v lednici otevřené? Nejsem si totiž jistá, jestli bych je dokázala nějak extra rychle spotřebovat. :D
    Stéviové kapky mě lákají, jen ta cena. :/ No, možná se hecnu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no ale ty kapky dlouho vydrží, musíš to brát tak;), většinou je rychle spotřebuju, ale měla jsem je jedno myslím i týden a a byly pořád ok

      Vymazat
  10. Zrovna mám chia puding v lednici, tak doufám, že se mi přes noc pěkně uleží :D.

    OdpovědětVymazat
  11. Verunko, krásně jsi na sobě zapracovala, jen tak dál. Můžeš se s námi podělit, ja a co "vlníš"? Držím palce, máš na to!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím neslibuji ale pokusím se😊

      Vymazat
    2. Zatím neslibuji ale pokusím se😊

      Vymazat
    3. Zatím neslibuji ale spíš ano:-)

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  12. Chia jsou supr ;) ty nudle znam u nas (ziji v zahranici) maji se spenatem!! Luxus!! Pokud mas rada zajimave potraviny vyzkousej i quinoa,posetris sacharidy a telu udelas dobre :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak mi to nedalo a dle přesných pokynu jsem smíchala všechny tři :-D ingredience na chia puding .... při druhém promíchání se přítel dotazoval, co je to za divnou věc :-D Nutno však dodat, že pokud se přenesu na začátku přes tu zvláštní konzistenci a vizáž, tak to je víc než dobré :-)
    Takže opět mockrát díky za to že jsi a inspiruješ nás každý den, bez nároku na jakoukoliv protislužbu, zcela zdarma a ve svém volném čase.
    Jsi vážně superžena. Mít klobouk - smeknu!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že ti chutnalo :-) děkuji za hezké slova :-*

      Vymazat
  14. Ahoj Veru :) Používám podobné potraviny, miluju chia semínka, protein, zeleninu ♥. Chtěla jsem se zeptat zda se do celkového počtu bílkovin počítají všechny potraviny, nebo jen ty, ve kterých bílkoviny převažují. Mívám denní příjem bílkovin i 110g (započítávám i chléb, vločky, PB,...) a bojím se, abych nezatěžovala tělo. Jak to máš ty? :) Taky jsem si všimla, že používáš luštěniny, nemáš nějaký fígl, aby tolik nenadýmaly? Nebo je to jen čistě o zvyku? Moc děkuji za odpověď. Moc ti fandím! PS: tvé denní příspěvky na FB jsou nejlepší :)) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj počítám jen ty komplexní, jinak s těmi lusteninami neporadím, problém s tím nemám

      Vymazat
    2. Ahoj počítám jen ty komplexní, jinak s těmi lusteninami neporadím, problém s tím nemám

      Vymazat
  15. Skvělý článek jako vždy ;-) !!! Mám to dost podobně. Používám v přípravě vše, co jsi psala ty, až na ty žvýkačky. A taky mi dost pomáhají ochcené bcaa, které piju jako limču :-) Nějaké svoje tipy jsem vypsala zde: http://veganza.cz/index.php/sportovni-vyziva-a-hubnuti/477-pruvodce-fitnessky-jak-prezit-pripravu-na-plavkovou-sezonu-dil-i-2 Jsi skvělá! Držím ti palce ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. ahoj, zaujalo ma, že spomínaš, že žuvačky sú tvoja závislosť. Moja tiež, denne ich zožujem aj 20. Kolega mi spomínal, vraj žutie veľkého množstva žuvačiek nie je zdravé.... zaujímalo by ma aké množstvo žuvačiek denne zožuješ ty...
    Vďaka. Ináč vyzeráš skvelo a veľmi ti fandím, si mojou motiváciou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na dni, když mám žvýkaci tak těch 10urcite

      Vymazat
  17. Ahooj, díky za články. Zeptala bych se, zda ty stéviové kapky jsou chuťově lepší než ty chemické flavdrops? Pokud si je tedy měla, aby jsi mohla srovnat... Děkuji za info. Janča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ty steviove mi chutnají víc, jsou jemnější

      Vymazat
    2. Ano ty steviove mi chutnají víc, jsou jemnější

      Vymazat
  18. A ještě ti poradím, kdyby jsi náhodou neznala, krom té perfect pasty (nudlí), existuje i "slim pasta", což je bezsachří rýže, těstoviny různých druhů... http://slimpasta.cz/index.php?id_category=12&controller=category no a potom jsou chutné i proteinové těstoviny, kde je na 100g kolem 5g S tuším, odkaz zhttp://www.dameprotein.cz/snack-shop/protein-pasta-14x-30-g/

    J.

    OdpovědětVymazat
  19. ahoooj. si nadherna a moc ti to prajem a si velkou inspiraciou. mala by som taky navrh na clanok o tom ako prezivas a ako travis low carb days, hlavne recpety zosumarizovat, ako inspiraciu ;) Kristína

    OdpovědětVymazat
  20. Zajímavý výčet potravin :) ještě bych zmínila žampiony - s těmi se dá také neuvěřitelně kouzlit a mají minimum kalorií :o)

    OdpovědětVymazat
  21. Ten cuketový mugcake musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší ♥