úterý 25. února 2014

Cheat day

Krásný úterek!
Venku je nádherně, přímo jarně a já se za chvíli chystám s kamarádkou a pejskama na procházku, dokud ještě hřeje sluníčko. Až zajde budu muset doma ještě uvařit a zajezdit na elipticalu, ať mám pro dnešek splněné kardio.
Dneska Vám ukážu zase nějaké fotečky z mého sobotního cheat day, zase jsem si ho náramně užila. Proč se takový den vůbec v dietě zařazuje?
Zdroj: google.com



Cheat day, volný den pro někoho taky prasečák. Takový den by měl být brán jako chvíle, kdy přestanete hlídat bílkoviny a zaměříte se na zvýšené množství sacharidů. Mělo by to působit jako takové polínko do ohně, přiložit pod kotel, aby si Vaše tělo na dietu nezvyklo a nezačalo stagnovat.

Důležité to je určitě i z psychologického hlediska, ten pocit, že ten den si můžete "beztrestně" dát co si zamanete určitě stojí zato. Navíc se dieta určitě jednodušeji dodržuje, když víte, že si dopřejete to na co máte chuť, až budete mít cheat day.

Ani v tento den by jste ale neměli zapomenout na dostatečné množství tekutin a hlavně rozmezí mezi jídly 2,5-3 hod. Určitě to neberte jako den, kdy se budete od rána do večera bez přestávky cpát, taky by se Vám mohlo stát, že Vám bude večer zle a že to nějaké následky zanechá. Takže určitě si dopřejte oblíbenou pizzu nebo sladkosti ke kávě, ale všeho s mírou platí i v tyto dny. V dietě se zařazuje cca jednou za tři týdny, pokud jste v objemu, můžete si ho dopřát i jednou za týden.

Jak jsem si teda užila volný den já? Asi nemusím říkat, že jsem si na snídani udělala pohankovu krupičku :D Ani jsem nemohla dospat :D Zamíchala jsem do ní arašídovou nugetu, trošku arašídového másla a zasypala jsem ji banánem, borůvkama a jahodama a přelila datlovým sirupem. Opravdové nebe, to Vám povím.

Nebeská snídaně

Svačinka jako obvykle ovocný salát s trochou medu. Druhá svačinka byl malý hambáč z burger kingu. Oběd byl dodatečným narozeninovým dárkem pro mojí maminku, která sushi chutnala poprvé v životě a asi se díky mě zamilovala do nového jídla. Musím ale říct, že to tak trochu byly narozeniny i pro mě. Sushi totiž miluju. Po obědě jsem nemohla odmítnout domácí panna cottu s jahodovým přelivem. Mňam. Večer jsme si s krasavcem vyrazili na bowling a dali si pak s kamarády pizzu, která byla k mému velkému zklamání nedobrá. Já pizzu miluju a málem jsem obrečela, že na další dobrou budu muset čekat další tři týdny:D No nic, uteče to vždycky jako voda.
Obědové sushi
Jinak dala jsem si do kávy mléko a zjistila jsem, že už mi to nechutná. Takže odteď, pokud to nebude latté, tak jedině káva bez cukru a mléka prosím:)

Určitě víte, že brzy končí moje tříměsíční spolupráce se supertrener.cz. Je jasný, že se můžete těšit na závěrečné shrnutí. Taky se ptáte jak hodlám pokračovat. No nějaké plány už jsou, ale zatím to nechci zakřiknout a tak si to zatím ještě nechám pro sebe. Brzy se ale mé plány určitě dovíte.

Krásný den. V♥

Jak užíváte cheat day vy? Jak často zařazujete?

29 komentářů:

  1. Páni, tak ty si si ten deň pekne užila :) To je super :) Tiež rozmýšlam, že by som ho zaradila, trošku na nakopnutie metabolizmu, ale ja ked mám chuť tak si hocikedy doprajem napríklad vysoko% čokoládu a ked mamina napečie tak aj zákusok. Po celom cheat dni by som mala strašné výčitky :/ A pokiaľ sa možem opýtať, zbadala si, že by ti to nejak dopomohlo? Že by sa ti váha pohla aj smerom dolu? Lebo ja mám problém ten, že váhu mám rovnakú už hádam aj 3 roky a nie a nie sa pohnúť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No myslím, že ten cheat day je hlavně dobrý ve chvíli, kdy držíš striktně jídelníček, pokud si povoluješ průběžně, pak asi postrádá smysl. Jinak po něm se hlavně cítím vždycky nakopnutá a je to hlavně taková nová energie do žil. Váha se mi nehýbe po celou dobu, ale cm ubývají a určitě na tom má podíl i tento den;)

      Vymazat
  2. Ja ted zmenila stravovani, takze pro cheat day v nem zatim neni prostor. Ale jak vidim tu snidani, mnamka. ♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by mě zajímalo, bude článek?:)

      Vymazat
  3. Strašně se mi u tebe líbí, že cheat day nebereš tak, že hned letíš do obchodu a vykoupíš celý regál sladkostí. Ale stačí ti "pouze" výborná snídaně, dobrý oběd a méně zdravá večeře. Chtěla jsem se zeptat co snídáš, když ten den nemáš trénink? A jakou volíš svačinu po cvičení. Moc děkuji. Těším se na další tvé plány a moc ti fandím ;) :)) I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Já jsem na sladkosti nikdy nějak zvlášť nebyla a to ovoce je moje slabost, takže kdyby mi nebylo líto, že nebudu mít tu pizzu, tak bych ho jedla celý den:D V dny když nemám trénink mám stejné snídaně jen menší množství sacharidů. Po cvičení piju protein a pak následuje vždycky velké jídlo: bílkovina + sacharidy. Díky za podporu♥

      Vymazat
  4. Haha přesne vim o čem mluvíš =D

    OdpovědětVymazat
  5. Tobě se opravdu vůbec nepohla váha a výsledky jsou vidět "pouze" na centimetrech? :-O Je mi jasné, že centimetry jsou důležitější a na váhu není třeba vůbec hledět, ale i tak mě to někdy stále zaráží, kort u takových super pokroků jako máš ty. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, taky mi to hlava prostě nechtěla brát, ale přísahám, že váha stojí, pořád mám něco přes 56 kg. pohybují se max. desetiny což je nejvíce stabilní váha za velmi dlouhou dobu:D Ale na těch centimetrech je to znát. Opravdu poučky, které zatracují váhu a kladou důraz na centimetry, opravdu jsou pravidvé.

      Vymazat
  6. To jsou. :)
    Můžu se zeptat, kolik máš gramů sacharidů na kg váhy? Případně jestli nevíš, kolik je vhodné pro přibírání? Potřebuji totiž nabrat trochu svalů, tak jsem navýšila sacharidy, ale občas mi to množství nedělá úplně nejlíp, navíc nevím, jestli je to jen můj osobní pocit, ale zdá se mi, že to jde spíš do tuků. Nemám první zkušenost s přibíráním (bohužel), ale poprvé jsem přibrala tak, že jsem prostě navýšila jídlo a vůbec jsem neřešila poměr živin, takže jsem měla strašně moc bílkovin a méně sacharidů, nabírat se mi dařilo taky a přišlo mi, že jsem měla lepší postavu než mám teď (a to mám o 2 kg méně... takže přesně, na váhu nekoukat).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (*to má být odpověď ke komentáři nad. :D)

      Vymazat
    2. no já mám v neteréninkové dny méně sacharidů, asi 1,5g na kilo váhy v tréninkové to je skoro jednou tolik. Co se nabírání týče tak já osobně s tím zkušenosti nemám, ale můj přítel má sestavený jídelníček na objem a má tam v průměru 3,5-5 g(orientačně) na kilo váhy, jestli ti to pomůže. Jak říkáš, váha je hrozně subjektivní. Stejná váha může vypadat naprosto rozdílně na dvou různých lidech.

      Vymazat
  7. já si dopřávám něco malého vždy, když mám na něco chuť:) dřív jsem si odpírala a pak jsem měla dny, kdy jsem se moc přejedla a teď už ne:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případě je to dobře. Je důležité, aby Ti to vyhovovalo;)

      Vymazat
  8. Obávám se, že v mé případě by se takový den trochu zvrhl a vypadalo by to podstatně hůř :D Ne, teď přeháním, ale mám to nastavené trochu jinak, jelikož nedržím žádný striktní jídelníček a nemám vyloženě stanovené cíle, a tak si dopřávám průběžně když mám chuť, sem tam i něco zdravého a vím, že moje tělo si s tím už poradí :)
    Jinak je hezké, že sis cheat day užila! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, pokud nedržíš striktní jídelníček je pak nesmysl cheat day zařazovat. Je fajn, že víš jak na to;)

      Vymazat
  9. :-) je rozhodnuto....dnes bude k večeři sushi :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam, mňam zrovna sushi bych si právě dala :-)♥
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  11. Když pizza zklame, je to na nic.. znám to. :D Příště si nějakou udělej doma a snad (určitě) bude lepší. :)

    Snídaně je boží. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně:D Příště si ji objednám z mého oblíbeného a osvědčeného podniku, žádné riskování nebude :D

      Vymazat
  12. Cheat day je nejlepší věc :D už se těším až ho budu mít, protože na mě čekají peanut butter čokoládové košíčky z Austrálie <3

    OdpovědětVymazat
  13. Nechceš se přihlásit do soutěže o knížku Pilates ? :) http://beautyhealthyfitgirl.blogspot.cz/2014/03/soutez-o-knizku-pilates.html

    OdpovědětVymazat
  14. Ahojky, ja uz jsem tak blokla, ze jsem od cervna nemela ani cokoladu a ani bonbon
    Kdyz si dam jednou za mesic proteinovou tycinku, tak to beru jako hrich. Resim ikdyz si dam denne do snidane lzicku arasidoveho masla nebo kdyz si dam obcas par kousku susenych datli ci svestek. Hrozne, chjo. A pritom jsem vzdy sladke tak milovala a cheat dne se bojim..Chjo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezblázni. Nežeň si hlavu do zbytečných extrémů. Pokud je ti nepříjemné cheat day dělat, dej si radši nějakou drobnost v průběhu týdne a na celý den obžerství se vykašli. Nikde není psané, že ho musíš mít. A dát si trochu švestek ještě nikomu kilo nahoru nevyčarovalo. Jídlo má být radost a né stres;)

      Vymazat
    2. Navic jsem byla pred mesicem a pul ba diagnostice, vahu mam 53,2 kg meris 168 cm a tuky mam 5,8 kg :) coz pry je strasne malo, mela bych mit v rozmezi 12- 19 kg. Kolik vlocek sbidas na snidani? Delam si ruzne buchty, napriklad tu tvou proteinovou dobrotu akorat bez kakaa s bananem a arasidovym maslem, boze to je slast :) a obedy? Prilohy? Brambory, ryze, testoviny, kuskus, kolik davas? Od obeda pak uz sachry nedavam. Svaca - zelenina a nejaka bilkovna a vecere maso nebo ryba se zeleninou. Dekuji za odpoved :)

      Vymazat

Každý komentář mě potěší ♥