středa 19. února 2014

Potraviny bez kterých se aktuálně neobejdu

Krásný den všem!
Jak se vám daří? Já jsem konečně přeprala toho bacila co se se mnou chtěl sblížit. Naštěstí jsem vyhrála a včera jsem konečně po týdnu zamířila do fitka. Miluju ten pocit po cvičení. Je to ten nejlepší (no dobře pár skvělých pocitů by se  ještě našlo :D) nejlepší na světě. Aby jste mi věřili jakou jsem měla radost, dokonce jsem to i zdokumentovala :D (pro ty co nesledují fcb;)


Protože mi chodí spousta otázek na jídelníček a já už jsem říkala, že jednotlivé jídelníčky vypisovat nechci, snažila jsem se přijít na způsob jak Vám trošku napovědět :D Napadlo mě tedy, že sepíšu potraviny, bez kterých se teď neobejdu (i když možná to je trochu zřejmé z fotočlánků Jak si baštím). Jsou to navíc potraviny, které by neměly většinou chybět v žádném vyváženém jídelníčku. 
Bílkoviny
Všichni víme, že bílkoviny jsou velmi důležité pro naše svaly a tak ať už hubnete nebo ne, je potřeba jich mít dostatek, aby jste je při cvičení ochránili. Jak víte, všeho moc škodí, a tak ani vy nepřekračujte doporučené max. množství 2g na kilo Vaší váhy (pokud to nemáte doporučené trenéry, doktory apod.), protože by to mohlo znamenat velké zatížení ledvin.
Bílkoviny nejčastěji čerpám z:
  • kuřecího masa (nejčastěji v podobě steaků nebo na nudličky, špízy...většinou na teflonové pánvi na sucho), občas pro změnu řadím i hovězí.
  • neochuceného tofu (dá se moc dobře dokořenit, nejraději ho mám se sojovou omáčkou - pozor aby neobsahovala cukr)
  • šmakouna (zpracované bílky do této formy všichni znáte, ochutit se dá stejně dobře jako tofu)
  • bílky (míchané bílky na snídani jsou prostě super, stejně ráda je mám i vařené)
  • ryby (nejčastěji tuňáka ve vlastní šťávě, můj tip je LIDL, velké množství za super cenu a kvalita taky super, ale můj favorit je losos♥)
  • kuřecí šunka (tu ale jen občas, přeci jen je to uzenina a musí mít vysoký obsah masa! šunku nejraději kupujeme v Kauflandu nebo Globusu, přímo tu jejich značku, i když by jste to možná nečekali má vysoký obsah masa a většinou je nejlevnější a moc chutná)
  • tvaroh odtučněný (vždy poslední jídlo před spaním s trochou proteinu a oříšky tvoří nejmilejší jídlo dne)
  • tvarůžky (s jejich vůni nemám absolutně problém)
  • tvrdý sýr (nejčastěji ten 20%, můj favorit je madeland fitness)
  • cottage (nejradši ho mám s trochou proteinu)
  • protein (mňam! ale je to samozřejmě doplňek stravy a jeho využití by mělo korespondovat s vaším celkovým příjmem bílkovin za den)
Tofu s cuketovými nudlemi, žampiony a cherry
Tuky
Ani tukům není radno se vyhýbat, ale je potřeba tělu dodávat ty správné, rostlinné, které jsou pro naše tělo prospěšné. Proto se snažím velmi omezovat příjem těch živočišných. A které nejčastěji zařazuji?
  • ořechy (všeho druhu, kdybych mohla jím je na kila, je to jedna z nejlepších potravin na světě! Moje nejmilovanější jsou para, kešu, pekanové, vlašské,( ty dostávám často darem od jedné z mých nejmilejších kamarádek - zdravím Janičko-) ..je těžké vybrat jen jedny :D)
  • olej (nejčastěji využívám olivový s citronovým aroma, který dodá jídlu báječnou chuť, občas zařadím taky sezamový a chystám se na lněný)
Sacharidy 
Jsou rovněž velmi důležité, hlavně proto, že našemu tělu a svalům dodávají energii. Nejsou ale sacharidy jako sacharidy. Je třeba zaměřit se na ty komplexní, které dodají tělu vlákninu a uvolňují se postupně. Nejsou vhodné cukry jednoduché, které akorát rozkolísají hladinu cukru v krvi a způsobí chutě na sladké;)
  • ovesné vločky (nejradši je mám v receptu na proteinovou buchtu, nebo v ovesné kaši)
  • rýže (aktuálně jsem si zamilovala rýži basmati, není třeba žádná omáčka a stejně není suchá)
  • žitný chléb (většinou na snídani k šunce)
  • rýžové chlebíčky (ač bych je do klasického zdravého hubnutí nejspíše nezařadila, kvůli vysokému GI, docela je využívám, víme ale, že já už nemám klasickou dietu, ale odbočku k fitness, musím ale říct, že je mám moc ráda, občas pro zpestření zařadím i neslazené burisony, což je vlastně to samé, jen je rýže sypká a ne slisovaná do chlebíčků)
  • občas využívám i jiné přílohy, jako jsou celozrnné těstoviny nebo brambory, nějak se ale nemůžu dojíst té rýže, navíc je v jídelníčku preferovaná.
Doplňky stravy 
Z názvu je patrné že to jsou doplňky stravy, pevná strava je nejdůležitější! Tuším, že ty vitamíny jsou na mém zdraví znát, většinou nemocním mnohem déle a v horší formě.
  • Protein, aktuálně IsoPrime od Amixu, mám už třetí příchuť, můžete se těšit na recenzi
  • Kloubní výživu (protože věřím, že klouby jsou cvičením dost namáhány a občas je třeba dopřát jim něco navíc)
  • Vitamín C
  • B Komplex
  • Multivitamín
  • Spalovač. (aktuálně ale s tím svým nejsem spokojená, chystám se vyzkoušet jiný, máte nějaký tip?)
Cottage s trochou proteinu a zelenina

Ostatní
Hromadu zeleniny. Nejraději mám cherry rajčata, chroupu vaničku jen tak na posezení, papriky, kedlubny, cuketu, lilek, žampiony, mrkev (s tou ale trochu šetřím), špenát, okurku, brokolici, květák a teď se nově snažím najít cestu k řapíkatému celeru. 
Nezapomínám na vodu, mám upraveno na max. 3 litry za den. Ano přemíra množství není dobrá pro ledviny, a už to mám upravené. 
Po ránu, po obědě a před tréninkem si dávám kávičku, o které jsem Vám už psala a mimo čisté vody vypiju hodně mátového čaje.
Taky jsem si zamilovala nejrůznější žvýkačky bez cukru všeho druhu, ale snažím se to s nimi nepřehánět, přeci jenom obsahují umělé sladila. Na chuť je to ale nejlepší pomocník.


Cheat day mám jednou za 21 dní, ale to už víte. Příjde mi že o něm pořád píšu a fakt ho budu mít zase v sobotu, určitě udělám report :D 

Co momentálně nechybí ve Vašem jídelníčku? Nějaké tipy na dobrý spalovač?

38 komentářů:

  1. Páni, vypadáš výborně!!
    A s těma potravinama jsme na tom docela podobně. :)
    ,,miluju tuňáka, lososa, tvarůžky, tvaroh.. no, vlastně mi úplně mluvíš z duše tímhle článkem :D

    OdpovědětVymazat
  2. krááásný ramena a trapézy,těch ne a ne docílit,závidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani ty jsi hodná, děkuju, ale ramena je třeba ještě pořádně vymakat, zatím nejsem spokojená :D

      Vymazat
  3. Opravdu ti to moc sluší na té fotečce z fitka! Krásná jsi :-*
    K těm spalovačům... ani nevím, jak se to pozná, že je dobrý nebo ne :-) vyzkoušela jsem jich tolik a o žádném nemůžu s jistotou říct, že opravdu funguje. Teď jsem na tom, tak, že před tréninkem si dávám kávu, karnitin a vitamín C a při kardio dnech (u mě většinou HEAT) jsem si zvykla pít karnitin drink od značky Nutrend. Z koubní výživy nedám dopustit na Animal flex, ten opravdu funguje! Co se týče toho kreatinu, co jsme si nedávno psaly, tak jsem ho nakonec nenasadila, pořád leží nenačatý ve skříňce :-(
    Naproti tvému jídelníčku, se musím přiznat, mám ho dost skromný, ale to už jen do března a končím. Ještě pořádně nemám teda rozmyšleno, co a jak. Chtěla jsem se tě zeptat, ty už víš, jak po těchto třech měsících budeš pokračovat? Pojedeš podle jídelníčku dál, nebo třeba k snídani zařadíš ovoce? Pošlu ti pak na mail můj progres :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi skvělá, děkuji ♥. Na tvůj progress se moc těší, určitě mi ho pošli. Já jsem měla nějaký termoregulační, ale nic moc no. Chtěla bych aby mě nakopnul a abych cítila, že se něco děje, více se potila nebo já nevím :D Ale hlavně aby nakopnul. Ještě pohledám. Já už asi vím co dál, ale zatím si to ještě chvíli nechám pro sebe, ano? Neboj, brzy mi končí 3 měsíce, určitě se pak svěřím co dál;)

      Vymazat
    2. mám strach, že napíšeš sacharidový vlny :-)

      Vymazat
    3. Proč z toho máš strach?:D Zatím nevím jak bude ten jídelníček vypadat, ale mám v hlavě nějaké plány a těm bych ho chtěla přizpůsobit;)

      Vymazat
    4. možná protože moc čtu :-) mám z nich respekt, neumím si představit den třeba na 0 - 50 g sacharidů a ještě jít cvičit...ale ty výsledky mě zase lákají!
      Hledám už nějaké fotky :-) Snad ti nezpůsobím šok :-)

      Vymazat
    5. Respekt je určitě na místě. Není radno si s tím podle mého zahrávat, pokud tě nemá někdo pod dohledem nebo pokud tomu sama opravdu dobře nerozumíš;) Ale výsledky jsou super, to zase jo:D Hledej, hledej, jsem zvědavá, žádné šoky nebudou;)

      Vymazat
  4. Takhle dobře bych po cvičení taky chtěla vypadat!:D
    Já jsem vždycky rudá a mokrá, že se úplně stydím vyjít mezi lidi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem se vykecávala, tak jsem se zklidnila :D Skoro to vypadá jako bych ani nemakala:D

      Vymazat
  5. Vypadáš skvěle! A tohle byl moc hezky rozepsaný článek, mně asi nejvíce chutnají potraviny plné bílkovin-maso, tvarůžky, tvaroh,joo, to je moje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji♥ Já taky miluju bílkoviny!

      Vymazat
  6. Který spalovač je tak špatný?

    Mňáám tuňák, miluji. S přítelem si občas koupíme i steak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Denisko je to Thermogenic Fair Power od Survival. Je tam dávkování 1-2 tablety. Jedna mi nedělá nic, a z dvou jsem se jednou málem poblinkala. Tak nevím :D Příště půjdu určitě po ověřených značkách jako je Amix nebo Extrifit. Ty mi nějaký nedoporučíš coby budoucí trenérka?:)
      Jinak steak z tuňáka je skvělý, jen ho doma neumím připravit tak dobře jako v restauracích a navíc je příšerně drahý :X

      Vymazat
    2. Edit: včera jsem si dala dvě tablety a zdálo se mi, že se více potím. Možná už si tělo na tu jednu tabletu dlouhodobě zvyklo. Tak teď nevím :D

      Vymazat
  7. Ja si ted koupila karnitin se zeleným čajem a bcaa, tak ti dam pote vědět :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek! :) Máš úžasné bříško. Taky teď zápasím s nemocí, snad už se jí taky brzo zbavím, fitko mi vážně chybí! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek, jsem na tom podobně :) občas teda přidám více sýrů, za to maso dvakrát nemusím :) Odtučněný tvaroh miluju a stejně i bílý jogurt :). Na fotce ti to moc sluší, jde vidět že makáš ;) Mám dotaz, jak si připravuješ proteinovou kaši na snídani? A ten tvaroh jíš jakou dobu před tím, než jdeš spát? Děkuji :) I.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:) Kaši dělám tak, že buď jen zaliju horkou vodou vločky a až změknou a nasají vodu vmíchám protein, nebo je dám klasicky na plotnu vařit s vodou a vařím až do zhoustnutí, pak to nechám vychladnout, aby se mi nesrazil protein, který do toho závěrem přimíchávám. Přidávám skořici nebo perníkové koření. Tvaroh jak kdy, většinou 0,5-1hod. před spaním.

      Vymazat
  10. Jsi fakt krásná!! S tím spalovačem taky nevím, pořád jedu l-carnitin 1000, ale mám ho spíš na povzbuzení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty ji milá děkuji. No já to chci primárně taky jako nakopnutí, ještě se po nich podívám;)

      Vymazat
  11. já momentálně ujíždím na kysaném zelí, lososa miluju, škoda, že je dražší:/ Já nikdy spalovače nepoužívala a slyšela jsem, že moc nefungujou, ale známí používaly CLA (3-4 g/denně) a výsledky fakt měly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase můžu kyselé okurky, ale kysané zelí je taky super. No spalovače podle mého samy o sobě nic nezmůžou, ale pokud máš vše ok (jídlo+pohyb), tak si myslím, že by mohly trochu pomoct. Na CLA už jsem se dívala, ještě to musím prostudovat;)

      Vymazat
  12. Krásný ruce! Ale nejhezčí je ten šťasný úsměv :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ♥ To víš, endorfiny pracují:D

      Vymazat
  13. Veri,jen tak dale!Jsi skvela,a jsi kus :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, ty mě vždycky potěšíš♥

      Vymazat
  14. ja mozem za mna odporucit Lipo 6 black, avsak je to dost silne, takze s tym opatrne (je aj verzia pre zeny), Teraz mam fenidrol od Allstars a tiez som spokojna, avsak musim si dat uz 3-4 tabletky - mam z neho aj dobru naladu a slusnu vydrz, plus nemam problem vecer zaspat. Telo si zvykne na vsetko, takze ked uz beres troska dlhsie po 1 tablete, naozaj je mozne, ze nebudes pocitovat moc efekt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za radu, taky už jsem o něm slyšela. Teď momentálně spalovač nevyužívám, ale pak do diety určitě zařadím. Jinak máš pravdu, jakmile jsem zařadila dvě tablety, tak to byl rozdíl a účinky jsem pocítila, takže asi nebude ten můj uplně špatný;)

      Vymazat
  15. Ahoj, vypadáš báječně :-)
    Nemohla by jsi mi poradit s jídelníčkem? (měřím 173cm, 68kg, 27let)
    Hýbu se v průměru 4x týdně cca 30 min a více, vše možné na střídačku (kettlebell, box, švihadlo, kruhový trening, brusle, trampolína, atd.), o svalech vím že je mám, fyzička super, jen mám vrstvu podkožního tuku, které bych se chtěla zbavit, moc mě trápí, dostala jsem radu, že stačí na chvíli změnit jídelníček, protože jsem gurmán a neumím se omezovat v jídle :-) ale kdyby to bylo na měsíc či dva tak to zvládnu jen nevím jak ho poskládat.

    Děkuji moc za odpověď

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší ♥